Mina bilder

måndag 29 november 2010

En konstig dag!

Inte för att dagen skiljer sig nämnvärt från alla andra dagar men idag har jag fått uppleva en mystisk sak för första gången i mitt liv som jag inte trodde kunde hända...mer om det senare!

Gårnatten var inget vidare. Efter två timmars sömn vaknade jag genomblöt i sängen av att jag frös. Tog mig på toaletten och det tog en evighet innan jag klarade av att kissa. Efter säkert en halvtimme och ett antal sömnryckningar lyckades det dock komma några droppar. Bytte jamis och satte mej vid datorn och la pussel ett tag. "Taget" blev till slut tre timmar innan jag korsögd masade mej upp i sängen igen för att sova några timmar till. När jag kom upp hade lilla loppan vaknat och lagt sej hos J. Eftersom jag tog upp henne igår tänkte jag inte vara snäll idag utan väckte snällt mannen så han fick gå ner med dotra sin och jag kunde sött sova en stund till!

Jag vaknade strax efter nio av ett extremt kaffesug och trots att jag säkert kunnat sova nån timme till masade jag mej trött nedför trappan och ut i köket för en kopp java! Det smakade ljuvligt - ända tills jag skulle svälja! Jisses vad halsen gjorde ont idag! Det gick knappt att svälja men tvingade i mej det varma kaffet i hopp om att det skulle lindra med lite varm vätska. Jo, drömma går ju! Inte fan blev det bättre i halsen och den har smärtat hela dagen.

Har varit extremt off idag och lättirriterad är nog bara förnamnet. Värken i ryggen har inte heller varit snäll men tror det mest har med kylan att göra. Nu pratar jag inte om kylan utomhus utan jag syftar på kylan i huset. Det drar i huset och vi får inte upp värmen på alla element. Tätningslister lyser med sin frånvaro på flertalet ställen i fönster och dörrar. Det kan bara inte existera någon isolering i väggarna här för hela huset känns ruggigt. Elementet som sitter vid mitt skrivbord ångar dock värme så jag vet att det går värme ut i systemet. Det hjälper dock föga när man känner att det drar från både fönster, golv och garderober... :s Jag som ALDRIG brukar frysa skakar tänder mest hela tiden känns det som........ :(



Efter lunch åkte vi ner till byn för att gå på julskyltningen innan vi skulle köra Moa till hennes mamma i Krd. Eftersom vi inte hade alltför gott om tid började vi på Lekoseum och ett besök hos tomten och hans verkstad. Det är härligt att se alla barns första intryck av att komma ner i denna källare där tomtenissar tillverkar leksaker på löpande band och maskiner som väsnas, snurrar och pyser! I år delade tomten ut tillbehör till träjärnväg med Nalle Puh-tema. Riktigt söta! Vi passade på att ta en fika innan vi gav oss ut i snöovädret som tilltagit avsevärt sen vi gick in på Lekoseum!! Det fullkomligt vräkte ner och bilen hade redan 5 cm snö på sej!!! :o
Vi begav oss till Briobutiken där vi gjorde en hel del julklappsfynd. Genomsvettiga efter allt shoppande insåg vi att det skulle ta tid att köra till Krd för snöandet hade tilltagit och det for gigantiska snöflingor från himlen! Efter att Moa fått lite mat i sej sopade jag fram bilen som nu hade ett ca 15 cm tjockt snötäcke över sej för att med stor tvekan bege oss mot Krd. Det var massor med snö på vägarna och inte en plogbil i sikte. Trafiken sniglade fram och det gick knappt att se vägen som det snöade. Vi fick anpassa hastigheten efter väglaget helt enkelt och insåg att det fick ta den tid det tar in till stan. Att vi var framme en och en halv timme senare gjorde förmodligen inte Moa någonting för hon sov gott i baksätet och ville gå och lägga sej direkt när hon kom hem till mamma!

På vägen in till Krd såg vi blixtar på himlen och jag trodde inte i min vildaste fantasi att det kunde åska samtidigt som det snöade. Både jag och J trodde vi såg i syne först men det kom flera blixtar - riktigt coolt!!

4/12 05.50
Längre än så här hann jag tydligen inte den 29/11...
Jag gör en lite trött avslutning här och kommer att skriva ny blogg under morgondagen!
Har ägnat dagen och halva natten till att göra födelsedagskort till systersonen, uppdatera webalbum (som för övrigt ska kunna ses i bloggen numera!), lyssnat på sambons stånkande och pustande över ryggvärk samt besökt mamma!
Imorgon blir det barnkalas och det återstår att se hur länge jag orkar närvara där...
Hörs och störs kära vänner!
Puss & Kram

Amaryllis

1 kommentar:

  1. Hej!
    Surfade runt i cybern och fann dig...insåg att vi har samma erfarenheter av smärtläkare och vad vi tyckte om det första intrycket...hahahaha visst är han märklig, men han säger även saker som är mycket, mycket rätt...

    Önskar dig ett bättre år detta nya 2011!

    Må väl/caja

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.