Mina bilder

tisdag 5 april 2011

Trött, förvirrad eller bara jävligt klantig?!?

Klockan 02.30 masade jag mig upp i sängen för att försöka sova. Klockan ställdes på 07.00 för att komma upp till skolan. Efter 20 minuter insåg jag att jag inte skulle kunna somna. Lyckades inte hitta nån sovställning som inte gjorde ont och dessutom kurrade magen!

Värmde lite rester från gårdagen och satte mig framför tv:n. Där blev jag sittande till 07.15 då jag masade mig in i duschen. Innan jag gick in i duschen satte jag på kaffe för att ha en flabb att dricka till morgonciggen!! Väl färdig gick jag ut i köket för att ta lite kaffe och får se att det inte finns en droppe i kannan!!!

Faaan, helvetes, jävlar, tänkte jag och insåg att jag glömt sätta igång fanskapet. Joooohoooo, det hade hon visst gjort men det krävdes VATTEN i behållaren för att det ska bli något kaffe.....no shit!!!

Jag stängde av bryggaren och fyllde behållaren med vatten och satte den på plats...PRRRFFF PYSS PSSSSS POFF och en kaskad av kaffebönor sprutade över hela köket!! STOOOOOR suck från Cicci och resterande svordomsramsa rabblades!! Jävla klantarsle!! Jag skulle tydligen inte ha något morgonkaffe!!


Tryckte igång maskinjäveln och tog min cigg och gick muttrande ner i pannrummet för att röka!! Till saken är att jag skurade hela maskinen igår och nu såg den ut som om den varit med i gyttjebrottning!!

När jag kom till skolan gick jag igenom lite med läraren om vad som hände förra veckan och samlade in papper till den nya läxan. Vi hade fått en extrauppgift som vi egentligen inte skulle göra så nu fick jag plötsligt tre inlämningsarbeten som ska vara klara till efter påsklovet!!

Efter all info fick jag sätta mig och skriva provet kring internetlagar. Kul att sätta sig på stolen och inse att hon lagt till en massa andra saker till provet som INTE hörde till lagar utan hur en dator fungerar och vad olika system är till för! Många gissningar men tror att jag fixade det ganska hyfsat iaf. När jag var klar med provet tog jag rast! Gick iväg för att köpa en kopp kaffe men stötte på sonen och hans polare i cafeterian. Fick äran att sitta ner och tjöta lite skit med dem innan jag köpte mitt kaffe och gick ut för en cigg.

Eftersom det inte fanns datorer lediga med de program jag behövde kom jag överens med läraren om att jobba hemifrån istället. Min höft och rygg gillar ändå inte de stolarna som skolan tillhandahåller. Jag fullkomligt flöt av svett på grund av ryggvärk när jag gick ner för trappan och begav mig hemåt.

Ägnade 20 minuter till att rengöra kaffekatastrofen och satte på en ny kanna kaffe och var väääldigt noga med att se till att allt fanns på plats innan jag tryckte igång maskinen!! Jag lär dock få höra om den här fadäsen mååånga gånger från J!! *suck* Försökte planera ihop morgondagen utan att lyckas nåt vidare och insåg att jag bara MÅSTE få några timmars sömn! Avbokade dagens möte med min mentor varpå hon ringde upp och vi bokade en tid imorgon innan mötet på AF. Skönt att det gick att lösa!! Stupade sen ner i sängen för att sova 3 timmar!!


Ägnade sedan kvällen åt en massa jobb på datorn, lite pysslande på påskägget och gjorde en planering för att delta i en tävling kring "steampunk" samt lyckades sabba skrivaren och fixa den igen!! Älskar såna här dagar där ingenting fungerar som jag vill...

Missar tyvärr "Kniven mot strupen" ikväll så jag får titta på reprisen... :(
Nu ska jag titta färdigt på filmen och sen ska jag våldta John Blund eftersom han inte dök upp igår!!
Natti natti snyggingar!!
Puss & Kram

Kaffesump

1 kommentar:

  1. Tröttheten gör dig förvirrad och klantig.. logisk förklaring på det hela.
    Vem har inte gjort kaffebryggaren till ett kaffesumpande helfvete? Lätt hänt!

    Ska glo på Kniven mot strupen på jobbet.
    Tror det blir lite förnedrings tv..
    Man vill ju att det ska funka, men faktum är ju att Alexander inte fått många av de företagen han besökt att blomstra.
    Där han var i Flen, kursade efter bara någon månad och det var likadant på ett annat ställe...
    Det vill ju till att man har hemma och kan göra det som står på menyn.. Var ett gäng som var på puben för 2 veckor sen och dom var väldans besvikna då inget dom ville ha kunde göras!
    brådar inte gott för framtiden!

    Va rädd om sig!
    Pössen!
    // Chrissie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.