Mina bilder

söndag 24 oktober 2010

En ny dag!!

Att skriva av sig igår verkade vara mer nyttigt än jag kunnat ana. Det känns som en klump i magen försvann. Vet inte varför det är så mycket lättare att skriva känslor än att prata om dem...

Efter tre timmars nattsömn vaknade jag till en dag där regnet inte smattrade mot rutorna. Dock en fruktansvärd värk i nacken efter att ha stått i för mycket drag under gårdagen...insåg att jag saknar min försvunna vetekudde mer än någonsin. Har masserat och knådat en hel del i omgångar och rantar nu runt med en varm och skön halsduk på mej inomhus! Det finns lösningar på det mesta och jag hoppas det ska släppa lite så jag kan sätta på TENSen sen för att få det hela att släppa!

Humöret är gott idag och för första gången på länge känner jag mej uppåt även om energin inte är på topp. Har massor att göra inför Ljusvakan och torsdagens möte men tänker faktiskt inte bry mej nämnvärt om något annat än det jag känner för idag!! Fick ett mail från en i styrelsen med en hel del feedback vilket kändes skönt att få!! Har även delegerat bort uppgifter som jag känner att andra kan göra och det är ett steg i att släppa kontrollbehovet och lita på att andra oxå klarar av att göra saker!

Har ägnat morgonen åt att fundera lite och tror jag ska kolla möjligheten att koppla in ett element i källaren för att få bort fukten och råkylan där nere. Sen vill jag flytta ner ateljén där eftersom det är mycket bättre plats samt inte lika kallt som i vindsutrymmet. Dessutom behövs det utrymmet till viktigare grejor än en massa pyssel som tar upp mer än halva vinden!! PV kanske blir tokig på mej men jag tror det blir bra i slutändan även om det blir lite asande upp och ner. Goa sonen får allt komma och hjälpa sin skröppliga mamma... :D

Ska nu sätta mej och gå igenom gårdagens försäljning och fixa redovisningen så den är klar tills på torsdag! Är nyfiken på om vi slog de andra säljgrupperna vilket jag förmodar eftersom vi sålde slut på all korv som fanns att tillgå (från Ugglarps) på Kvantum! Lexi sprang dessutom runt med bössan och gjorde ett strålande jobb!! Tack sötis!! Mandus hjälpte oxå till men honom fick vi ingen bild på men nästa gång....då... ;) Tack till dej oxå lillplutt!!



Kvällen tillbringades framför en film som jag varmt rekommenderar alla att titta på - RED!! Grymt bra film med allas vår Brucan och en rad av andra bra skådisar!!

Dags att skriva lista här - har alldeles för mycket att göra så jag behöver samla allt och pricka av efter hand!!
Over and out!
Puss & Kram

Styvmorsviol

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.