Mina bilder

onsdag 30 mars 2011

Få tummarna loss!!

Jag vet inte varför det aldrig händer - varför jag aldrig blir färdig till det där allra sista!! I det här fallet rör det sig om att trycka på en knappjävel!! Jag har mängder med inlägg som påbörjats som jag senare tänkt avsluta. Många av dem är klara men jag "skulle bara" lägga in lite bilder som passade inlägget... Bilderna är hämtade och sparade (vissa t.o.m. inlagda i inlägget) men ÄNDÅ blir jag inte färdig att publicera de jävlarna!! Skärpning på torpet Cicci!!


Ikväll SKA detta publiceras vare sig det finns bilder eller inte! Så fort jag får in mitt bidrag på kontot så ska jag på inrådan av goaste Chrissie köpa mig boken "Svälj den fulaste grodan först" och sen SKA Cicci börja göra listor på "måsten", "nödvändigt" och "bör" - för att överhuvudtaget kunna försöka nå balans i livet igen!







Det är som vanligt så att jag VILL för mycket men varken ork eller kropp hänger på! Jag blir förbannad på min kropp och det retar mig att det inte är JAG som bestämmer! Alla planer och drömmar jag har tänker jag bara inte ge upp - jag VILL nå dit - frågan är bara HUR?!?! Jag börjar i vilket fall som helst med boken och min utbildning samt ett löfte om att sänka kraven på mej själv och göra två saker i taget (max tre åt gången iaf för att få den variation kroppen kräver!)

Idag var jag inne och läste ikapp i några bloggar jag följer. Jag erkänner att jag är alldeles för kass på att läsa dem dagligen och vissa har varit för "jobbiga" och för "igenkännande" för att orka läsa dem. Idag läste jag en av just de där lite jobbigare. En blogg som handlar om en småbarnsmammas kamp mot cancern. Linda - som mamman heter - har i 16 månader kämpat mot sin cancer som bara spridit sig mer och mer. Hennes blogg och berört och att idag läsa ett sista inlägg, från en av hennes vänner, att Linda har somnat in gjorde riktigt ont! R.I.P Linda
Nu slipper hon dock lida av sina smärtor och alla krävande behandlingar. Det är värre för hennes famil, nära och kära som har en tuff tid framför sig. Många tankar går till dom ikväll!


Jag har nu bestämt mig för att försöka skriva kortare inlägg och hellre flera om dagen om det skulle behövas! Mina långa inlägg KAN vara en av anledningarna till att jag aldrig blir färdig att publicera dom. Målet i veckan är nu att få ut de 4-6 inlägg som inte är publicerade. Imorgon ska det göras listor men nu ska det sovas!!
Puss & Kram

Groda

2 kommentarer:

  1. Älskade vän,
    jag känner ige mej i precis det du skriver och jag gör ofta listor men skall ta och göra samma som du skrev; göra dem i kategorierna: måsten", "nödvändigt" och "bör" =)
    Är PRECIS som dej när det gäller inlägg i min blogg, gör dem ofta långa å pallar inte....har ett flrtal påbörjade med bilder men inte blir jag klar för det. Nu skall jag göra kortare & oftare!! Tack för tipset gumms. Miss Ya!!<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Attans, vad du skrivit som jag missat! KUL!!!
    Ja, den där boken den är bra om man har mycket som ska göras o man inte vet var man har röva o vart man ska börja!!!
    Bättre med korta inlägg än inga alls!
    Och bättre att skriva när/om man har nåt att förtella än att bara skriva för att..
    Pössen!
    // Chrissie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.