Mina bilder

onsdag 29 april 2015

Bättre sent än aldrig...

Värst vad det var länge sedan jag hade någon energi att skriva i min blogg. Eller kanske det varit så att jag inte haft så mycket att skriva men tror nog jag haft en hel del att berätta under dessa månaderna. Trots att mina dagar ser nästan likadana ut och består av dagliga smärtor så har det hänt en hel del den sista tiden.

Jag har flyttats över från psykiatrin till psykosavdelningen vilket innebär att jag fått ett helt underbart läkarteam med psykolog, socionom, psykiatriker och en sköterska som tar hand om allt det praktiska. Äntligen ska jag få börja bearbeta och äntligen ett team som verkar vara kvar på stället så jag slipper byta läkare varenda gång jag kommer dit som det varit hittills.

Jag har fått ny sjukgymnast då min ordinarie är långtidssjukskriven. Tror hon gått in i väggen igen om jag ska va ärlig. Hon har varit hemma sedan början på februari och verkar inte va på väg tillbaka i det närmaste. Dock är hon ordentligt saknad. Jag är inte riktigt bekväm med nye sjukgymnasten. Han är mer försiktig och tillbakadragen än vad Lotta är. Lotta är klämkäck och har starka nypor precis som en annan!!

Nåja...jag ska gå på tio behandlingar med akupunktur för att se om vi kan lindra värken över diskbråcket. Han tror med all säkerhet att jag har en disk som ligger och glider varpå jag fått hem övningar att göra varje gång smärtorna blir outhärdliga. Mer eller mindre varje dag gör jag dessa övningar och det känns gott i ryggen.

Jag har grubblat och grunnat på om jag ska ta en behandling till på Atlaskotan för att påskynda läkningsprocessen en aning. Det går långsamt med förbättringarna i ryggslutet och höften tyvärr. Efter att ha fått besked från Länsförsäkringar om en ny utbetalning så har jag bestämt att det blir så. Jag får ut en nätt summa pengar vilket kommer göra mig skuldfri och förhoppningsvis ska det även kunna bli lite pengar över. Äntligen!! Efter 13 års väntan får jag ersättning för förlorad arbetsinkomst då Trafikskadenämnden gav mig rätt till 25%. Hade önskat en högre siffra men vet inte om överklagan går igenom.

Till helgen konfirmeras systersonen och jag får återigen träffa släkten på lite ofrivillig basis. Är inte alls upplagd för att åka men eftersom jag får träffa sonen kan det bara bli en bra dag! Jag vet ännu inte vad jag ska köpa till honom i present men det kommer väl...annars får jag vara tråkig och ge pengar eller presentkort i nån butik!

Våren är kommen och det har varit en hel del sol sista tiden vilket känns skönt för humöret! Genast känner jag mig piggare och gladare än på länge. Kanske är det för att så många saker äntligen löst sig och framtida planeringar har gått i lås! Det känns helt jävla underbart faktiskt!

Jag har en hel del att se fram emot denna sommaren och ska få uppleva äventyr jag tidigare bara drömt om! Jag ska åka på valsafari i Nordnorge och få uppleva midnattssol! Treriksröset ska besökas och likaså Narvik, Kiruna och en hel del andra platser! Kan det bli bättre än så här?? Längtar så det värker i kroppen!!

Over änd out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.