Mina bilder

fredag 26 juni 2009

Början på slutet!!

En ovanlig dag att vakna upp på. Halvt deprimerad steg jag ur sängen och såg inte alls fram emot dagens agenda...slog upp morgontidningen och fick se att vår tids största pop-ikon hade dött :o Hur mycket rykten det än gått om den mannen så avgudar jag hans musik. För mej är han lika stor som Elvis, The Beatles och ABBA!! Hans musik kommer att finnas med långt in i framtiden. Halvt chockad över beskedet tittade jag vidare lite om det hela på morgon-tv medan jag sörplade på mitt kaffe med tankarna på det kommande mötet vid tio. Begav mej till Ikea och träffade min personalchef. Vi hade ett långt samtal om min historik på företaget samt vad som skulle hända framåt. Fick skriva under mina avskedspapper och avslutar därmed min anställning på Ikea den siste december...

På grund av SLU-läkarens CP-utlåtande i Kristianstad avböjde Försäkringskassan förlängd sjukersättning och jag är enligt dom fullt arbetsför. FK har slutat skicka folk till denna läkare efter att ha fått ytterligare en anmälan om att han varit kränkande och "icke-sympatisk" det allra minsta. Jag har skrivit ett bemötande på mitt utlåtande som FK ska få. Dessutom ska denna läkare JO-anmälas eftersom hans (icke)utlåtande orsakat en uppsägning. Detta på grund av att han ansett mej fullt arbetsför med bedömningen att jag har ett "icke fysiskt belastande arbete som ej heller är monotont". (som jag sagt tidigare...FINNS såna jobb???) Detta i sin tur gör att Ikea inte har någon arbetsförflyttning att erbjuda mej och får därmed avsluta min tjänst. Jag kommer även att göra en JO-anmälan gentemot FK och ska ta hjälp av ES för detta sen är det bara att hålla tummarna för att min överklagan kan ge något.

När jag fick beskedet om mitt avslut på Ikea (var någon vecka sedan) bestämde jag mej genast för att göra slag i min dröm...JAG SKA STARTA EGET!!! Avskedet från Ikea ser jag som en spark i röven...förhoppningsvis i rätt riktning. Det kommer att hända massor framöver det är det enda som är säkert för stunden!!

Har den senaste tiden haft fullt upp med PB och planering inför Barnens Dag (i augusti) och Almedalsveckan på Gotland. På söndag bär det iväg från Oskarshamn mot Visby! Ska bli hur intressant som helst!!

Värken har varit ganska jävlig i veckan både i nacke, högerarm och höft. Att värmen kommit gör inte saken bättre för min del eftersom den mest får mej att må dåligt.. :(

Har idag varit och tittat på huset och kan bara säga att jag är förälskad!! Ett underbart hus med ett underbart läge!! Ser verkligen fram emot att få bo där även om det finns massor att göra. Ska skaffa höns att ha i ladan!! Har även pratat med TB om han är intresserad av att hyra andra halvan av huset. Nästa gång jag ska dit och titta så hakar han på!!

Ikväll ska jag, RN och några andra vänner iväg och lyssna på "Songs in the wood" i Hägghult. Konserten börjar vid midnatt och håller på till 03.15. Ser verkligen fram emot detta även om jag känner mej megatrött. Ska ta några värktabletter, hoppa i varma kläder och sen packa ihop lite smått och gott att ta med mej.

Berättar mer om detta en annan kväll!!
Hoppas ni får en skön helg alla goa vänner!!
Puss & Kram (speciellt till TB ;))

Smörblomma

1 kommentar:

  1. Hej!!
    Måste säga att det är krut i dig tjejen..Tycker du gör rätt att göra i att förverkliga en utav dina drömmar..Önskar dig lycka till med att öppna eget..Va rädd om dig och sköt om dig..
    Kram
    Johan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.