Mina bilder

måndag 13 juli 2009

Var är lusten??

Hej igen vänner!!

Jag vet att jag är efterlyst med blåslampa här (igen) och nu CN, CO och TC kommer det en (förhoppningsvis) efterlängtad blogg. Sorry, men inspirationen har legat sååå på latsidan sedan jag kom hem från Gotland. Ingen vidare ork och lusten för det mesta är mer eller mindre som bortblåst. Jag känner inte igen mej själv och mitt tänkande längre. Det KAN bero på att jag känner mej fångad på något sätt. Jag har ju fortfarande inte hittat nåt eget place att bosätta mej på. Jag LÄNGTAR så efter att hitta hem igen!! Vantrivs inte på något sätt hos DP och sonen men det är inte MITT. Jag kan inte ha vänner komma och gå på samma sätt här :(

Många tankar snurrar i skallen på framtiden och då framför allt på jobb och min sjukhistorik samt alla nya utredningar som ska falla på plats. Jag har iaf varit på AF och skrivit in mej och önskat hoppa på en kurs för företagande vilket de verkade positiva till. Ska dit igen i slutet på augusti efter alla semestrar.

När det gäller Gotland...visst är det ett underbart ställe?!? Ska dock avslöja att med mitt menshumör, värmehumör, värkhumör kombinerat med alla JÄVLA mygg så var jag nog inte så go den veckan!! :o Ska då lägga till att dessa mygg var FRUKTANSVÄRT ettriga och deras bett blev till sår som jag kliade mej fördärvad på under nätterna. Att de andra 9 pappa-barnarna inte fick ett enda stick tänker jag inte ens analysera!! *grrr* Jag HATAR mygg!!

Stugan vi bodde i innehöll lite annat än mygg och på Gotland verkar allt vara större än på fastlandet. Gigantiska hästmyror lyckades jag slå ihjäl ett antal av inne i sovrummet. Sista natten vaknade jag av att en tusenfoting kröp i ansiktet på mej. Jag vill INTE tbx till den stugan igen!! Huuueeeeda mej!!

Om jag då bortser från stugan och tänker på alla föreläsningar vi gick på så är jag mer än nöjd med alla kontakter vi skaffade oss under veckan. Många intressanta föreläsningar och en hel del flygblad delades ut. Att högskolan hade superb mat gjorde inte saken sämre!! För att då återgå till att va liiiite neggi igen så måste jag först berätta att min höft tycker inte alls om när jag går på kullersten. Den gillar inte heller att gå i branta uppförsbackar...vad tror ni Visby består av??? INGET annat än kullersten och backar naturligtvis...smärtor vadå??? Blev liggande många kvällar på grund av värken när de andra var ute och roade sej på alla mysiga ställen. Hängde med ut en kväll och då var det fuuuuuuulllllllt ös på Barmeister!! Fullt ös på alla andra för jag var lugn som en filbunke och ägnade större delen av kvällen att titta på alla som lyckades SNUBBLA in i baren (haha) för att de inte såg kanten!! Många sköna skratt ;) (känner inte mej det minsta taskig bara så ni vet!)

I veckan har det varit Kristianstadsdagarna. Har varit inne två kvällar och gluttat rundor men fann det inte nämnvärt roligt bland alla fyllon och ståhej! Jag ÄR för gammal för sånt (iaf om man tittar runt bland alla småglin som höll till i öltälten) Enligt dom borde man säkert vara redo för ålderdomshemmet... :o

Nästa år hoppas jag ha min restaurang på plats och kunna delta på annat sätt!! Håller tummarna för att jag ska fixa, orka och samtidigt ha roligt på vägen dit. Vill så gärna ha eget och nu är det fan min tur att ha lite framgång i livet. Trött på bakslag!!

När det kommer till kärleken så står jag som ett frågande frågetecken och som vanligt grubblar jag åt helvete för mycket och analyserar allt. Varit en hel del tårar i helgen utan att egentligen veta varför men återigen känns hopplösheten över att inte ha mitt eget att råda över. Saknar TB men är samtidigt irriterad över hans...hur fan ska jag beskriva detta nu då...ehhh...nonchalans!! Har känt mej bortglömd i helgen och då blir jag avståndstagande och analyserande på studs. Vad har jag gjort för fel nu då?? Säkert ingenting...men hjärnan snurrar febrilt!!

Jag har hämtat Celican jag fått av AS i helgen!! Kunde till och med KÖRA hem den efter vi drog igång den!! Mitt smajl gick nog inte av för hackor i bilen!! ;) TACK än en gång AS...säger jag innan jag gett mej på att renovera den. Kanske slitit av allt mitt hår innan den är på topp igen...*s* Det är en heeel del rost att fixa på bilen samt en del småsaker men det ska bli kul att ha ett mål med den bilen. Hoppas verkligen att jag ska kunna få den i toppform igen!! Sen kan jag och AS glida runt med hööög volym i bilen!! ;) *kram på dej* Å en kramis till CN oxå som kom på tanken att AS kunde ge mej bilen...utan dej hade jag inte haft den här!! Du är en pärla!!

Skulle kunna dela ut mååånga kramar känner jag. Har överskott...eller är det underskott kanske?? Det är kanske så att jag känner att jag behöver en himskans massa kramar. Nåväl...håller avstånd från folk och fä några dagar till eftersom magarna på "Örnästet" inte varit på topp den senaste veckan. CO ska iaf ha en bamsekram för att hon kommer hit första helgen i augusti!! Ska bli skeeetans kul!! *yeah*

Avslutar med att plugga in några bilder från Gotland...njut!!
Puss & Kram

Vallmo

















Naturligtvis COPYRIGHT på samtliga bilder!!

2 kommentarer:

  1. Du Cicci...
    Hade jag läst bloggen innan vi var hos dig igår, hade du fått en bamsekram!!!

    Kramkalas

    Chrissie

    SvaraRadera
  2. Hej Cicci!!
    Du vet att jag önskar dig lycka till med allt..Håller verkligen tummarna för att du ska lyckas med dina drömmar..Hoppas du får en skön vecka..Va rädd om dig också..Skickar över en kram också till dig för det är du värd..
    Kram
    Johan

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.