Mina bilder

tisdag 2 februari 2010

Long time no seeeee....

Jisses vad det var länge sedan jag var här och knåpade ord. Ja, jag vet att vissa tjatat om uppdateringar men tiden/orken/lusten har fan inte funnits och jag har inte brytt mig om att leta efter den heller.

Ska dock erkännas att det förbaskade spelandet på Facebook upptagit ALLDELES för mycket tid av mitt liv. Nu ska det dock bli ändring på den fronten. Många är dom som skäller på mig för att jag inte tar tag i de saker jag egentligen behöver. Tror jag flydde in i spelvärlden för att slippa alla viktiga "måsten". Nu har jag varit TVUNGEN att ta tag i en hel del...även saker utöver "måstena" har blivit tvungna att göras utan att jag beräknat att behöva göra dom.

Efter att jag fick avlsag på förlängd sjukersättning fick jag mitt uppsägningsbesked från Ikea. JIPPI vad saker kändes bra...NOT!! Nya läkarutredningar som ännu inte är färdiga...ekonomin är åt helvete eftersom a-kassa är något jag inte haft råd att vara med i när jag haft sjukersättning. Anmälde mig på AF men de vet inte riktigt vad de ska göra med mig. Jag kan uppenbarligen inte stå som arbetssökande när jag är sjukskriven. Eftersom jag är "nollad" på FK får jag ingen ersättning när jag är sjukskriven men måste vara anmäld som arbetssökande för att få bistånd från socialen. Jag får inte saker och ting att hänga ihop (ingen annan heller för den delen) :o

Fick hyra ett hus i september där jag under två månader haft ett helvetes strul med att få värmen att fungera. Under januarikylan har jag inte kunnat befinna mig i huset tre av fyra veckor. Tur att jag haft alternativ även om det inneburit en himskans massa extrakörning!! :D Apropå det...kom precis på att jag glömt skicka ett viktigt SMS till hyresvärden...*paus*

Smärtläget är kaotiskt! :( Nervsmärtorna i nacken är tillbaka samtidigt som ryggsmärtorna gör att jag knappt kan sitta. Är så jääävla less på smärtor!! Har idag försökt få tag i en ny läkare eftersom jag inte har företagsläkaren kvar. En massa papper måste fyllas i för att jag skulle få ha honom som läkare så det blir mer väntan innan det besöket blir av. Denna läkare har rekommenderats från en annan whiplashskadad (MN) som var bland de första att få igenom en operation i USA. Han har lovat att ge mig alla kontakter han har/hade. Kan säga att jag grät av lycka men vågar ännu inte hoppas på något. Först ska jag få en tid med den läkare där MN började sin resa.

Idag har jag skrivit ihop min överklagan till FK. Ska göra en nya ansökan om sjukersättning och hoppas jag kan få igång någon typ av arbetsträning eller studerande. Just nu HATAR jag Moderaterna och deras övergrepp mot sjuka och funktionshindrade. Önskar jag kunde byta liv med Reinfeldt en dag så han fick känna på lite smärta. Ashole!! Vi är några stycken som blivit försatta i en ohållbar situation och vi har funderat på att stämma staten för brott mot dom mänskliga rättigheterna. Jag hade hellre jobbat 12 timmar om dagen. Jag kallar inte mitt liv för ett liv. Att vara beroende av morfin och inte kunna leva livet som man vill är enbart att existera för min del. Det känns som om allt det roliga är borta... :(

Ringde min psykolog för att boka en ny tid igår...hör och häpna...han var tjänstledig till efter sommaren... :o ehhh...inte konstigt att han inte svarat på alla meddelande jag lämnat i receptionen om att han skulle ringa upp. Konstigt dock att han inte meddelat sina patienter eller hänvisat vidare till någon annan. Ska bli skarp kritik där när jag träffat min nya psykolog!!

Pappa-Barn ledde mig till kärleken men den tänker jag inte berätta om idag... ;) Har alldeles för ont för att sitta kvar här... :(
Over and out
Puss och kram

Stormhatt

1 kommentar:

  1. Härligt att kunna följa dej här igen hjärtat!!!

    Miss Ya<3

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.