Mina bilder

söndag 19 februari 2012

Du får ju be om hjälp!

Jag är så innerligt trött på att höra de orden så det går inte att beskriva! Jag har tröttnat på alla löften om hjälp, fullständigt. Samtidigt så gnälls det för att jag inte "tar tag i saker". Well, excuse me för att jag inte klarar av många av momenten ensam eller utan en hel del hjälp!!

I somras satt min mamma och skröt om vilken suverän fönstertvätt hon hade fått av pappa. Man putsade fönster i ett nafs och det blev hur bra som helst! Hon lovade att komma upp veckan efter midsommar och hjälpa mej med mina fönster. Hon sa förvisso inte vilket år men jag trodde i min förhoppning att jag skulle få fönsterna putsade förra sommaren. Jag inser att jag förmodligen får ta tag i det själv eftersom jag VÄGRAR tjata på folk!


Mina föräldrar vet hur min ekonomiska situation ser ut. De vet att jag inte har någon bil och att jag har svårt för att ta mig någonstans. Trots detta erbjuds jag inte följa med när de körde iväg och julhandlade X antal gånger i december. Hon bad mig dock, som tidigare år, att hjälpa henne slå in klappar vilket jag brukar göra. Vi bestämde att jag skulle dyka upp torsdagen innan jul, efter jag hade varit hos tandläkaren. Jag avbokade min tid den dagen eftersom jag var genomförkyld och ringde upp min mamma för att berätta detta. Jag fick upptaget-ton när jag ringde men efter en stund ringde hon tillbaka - trodde jag... Jag vart lite förvånad när det var syrran som ringde från mammas mobbe! Jag påtalade att jag kunde komma tidigare för att hjälpa till med klapparna och undrade när de var hemma igen (hörde att de var ute och körde). Syrran svarade att de var på väg till Kungsbacka för att lämna mormor och morfar samt för att shoppa på outleten där! Jag kände tårarna trycka bakom ögonen och kände mig så jävla sviken! Inte nog med att hon planerar om utan att öppna käften...hon har dessutom mage att erbjuda syrran att följa med!! Tack för den!!
Syrran har egen bil och är inte beroende av andra för att klara av julstöket! Jag bestämde mej för att inte köpa en enda jävla julklapp det året!! (Lille julafton frågade mamma mej om jag hade blivit färdig med alla julklappar... Hon fick en fråga tillbaka - Hur skulle jag kunna va färdig med dem när jag inte kunnat ta mej någonstans?


Juldagen kom mina föräldrar hit för att hämta 2 kalkoner som låg i min frys. Traditionen är att vi firar Robins födelsedag med kalkonmiddag hemma hos päronen den 26 december. När de var här spanade de in köket och såg att det fanns lite till att göra där innan det var helt klart. Pappa lovade att komma i mellandagarna och fixa det............ Rätt gissat - han har inte varit här än!!

Idag ringde jag mamma för att höra om hon skulle ner till byhålan och om hon i så fall kunde hämta mej så jag kunde få handla lite inför helgen. Hon skulle ner efter lunch och skulle ringa när hon var på G. Hon hämtade mej och jag fick handlat men möttes av ännu en besvikelse när hon berättade att min moster varit nere från Gbg och firat sin födelsedag. Tack för inbjudan säger jag bara...
Var det verkligen så jävla svårt att öppna käften eller är det så att jag inte är önskvärd i sällskapet?! Jag börjar lixom undra!!


Just nu ser jag ännu mer fram emot flytten till Hässlehåla vill jag lova!! Hoppas jag får svar på någon av alla de lägenheter jag lagt förfrågan på!! Håll tummar och tår kära vänner!!
Over and out!
Pussar & kramar

Pucko

3 kommentarer:

  1. Men älskade vännen!
    Att din jul såg ut så visste jag iofs om men inte att det så illa!! Sen var väl julafton rätt hyfsad ändå?? :O

    Vad jag tycker om din mamma och hennes beteende vet du nog vid detta laget. Hon är ett svin som bara ser nytta i saker hon själv kan få ut något av eller när det kan såra andras känslor...

    Fönsterputsningen minns jag helt klart och tydligt med. Att du inte tjatar vet jag om men jag tror nog du ska göra som så att om du vill hjälper jag dig med det sen ger vi henne ett ex antal pikar för att hon ens öppnade truten första gången. Jag har gjort det förr och jag kan sätta kärringen på plats en gång till!

    Att behandla dig som hon gör är inte ens i närheten av att vara dig värdigt! Du behöver inte henne alls. du vet att det finna andra som ställer upp när du behöver det. Så som din rubrik säger så be om det bara :)

    Vänner finns för varandra på olika sätt. Det gäller bara att hitta det specifika sättet som alla visar sin vänskap på. En del genom agerande och andra genom att bara finnas till :)

    Puss & kram på dig!!
    Du vet var jag finns!!
    (Om inte så oftast i soffan:P)

    SvaraRadera
  2. Hej gumms!
    Gör med ledsen att läsa det du skriver. Att det var SÅ jefligt trodde jag inte!! Men instämmer Moa, du har vänner och jag kan inte säga att jag hjälper dej för dels bor jag för långt borta å för det andra kan inte en halvt å lött hjälps en annan likadan ;))
    Vart ligger Hässlahåla nånstans?
    Massa styrkekramar till dej <3 Pöss

    SvaraRadera
  3. Ja du Cicci..
    Vet precis hur du känner!!
    Utanförskap i den egna familjen, är en HEMSK känsla!
    Be inte din familj om hjälp!
    Öppnar du bara ögonen, så HAR du kompisar som gärna hjälper dig. Bara vi får veta!
    Lovade i somras att klippa ditt gräs, men det var ju inte lätt när inte klipparen funkade och sen va det nån annan som fixade gräset när klipparen funkade igen.
    Så du har faktiskt en tjänst till godo här iaf! Och KAN be om andra!
    Pössen
    Tant C

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.