Mina bilder

fredag 7 september 2012

Avfärd!!

Kära vänner!!

De få som får äran att följa min resa genom livet där tankar, känslor, orättvisor, sanningar, kränkningar och andra minnen kommer att bearbetas...inte bara de negativa...är varmt välkomna att dela min resa genom livet!!

Jag har faktiskt en hel del glada minnen från barndomen oxå men jag har inte bearbetat de dåliga, som gett mig insikten till varför jag agerat och reagerat på olika sätt i mitt liv! Jag har fått mer förståelse och förklaringar när jag påbörjat min resa om hur det är att leva som barn till en narcissistisk förälder och fler insikter lär dyka upp på vägen!!


Jag påstår inte på något sätt att jag varit något änglabarn och försöker inte få förlåtelse eller medömkan. Jag vill och behöver skriva av mig mina tankar, känslor, minnen och upplevelser. Det är upp till var och en att tro eller inte tro på det jag skriver. Det jag skriver kommer förmodligen att avslöja, såra och skada andra människor men jag klarar inte av att hålla det inombords längre om jag ska klara av att leva! Min ryggsäck har varit för tung i alldeles för många år!! Nu är det dags att lätta på bördan!

Under resans gång kommer jag att gå i terapi och hypnos, vilket innebär att nya minnen kan dyka upp, mina minnen kan se annorlunda ut än jag verkligen minns dem och värre saker än de jag redan minns kan dyka upp. Jag vill inte se mig som en människa med offerkofta även om det förmodligen kommer att verka så många gånger. Jag behöver få ur mig en vulkan av känslor och det är fritt för alla att läsa men jag avstår från att, och vägrar, bli dömd av någon som inte gått i mina skor!! De kommentarerna kommer inte att besvaras även om Din åsikt gärna får stå kvar!

Jag kommer att hoppa fram och tillbaka i livet och periodvis kommer inläggen dugga tätt för att i nästa utebli för att jag mår för dåligt!! Jag SKA göra ett tappert försök att skriva åtminstone varannan dag för att "tvinga" mig själv att använda skallen lite!!

Då åker vi...
Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.