Mina bilder

fredag 7 september 2012

Dessa jävla tankar...

Jag hade tänkt blogga om gårdagens händelse igår kväll men all ork och energi bara forsade ur mig efter ett långt samtal med pappa! Besvikelse, ilska, lättnad, frustration, tårar och miljoner andra känslor fullkomligt exploderade samtidigt i min kropp!
Det gick inte många minuter innan CH fick ett mess där jag berättade att jag berättat för honom om en del händelser från barndomen och det hördes att han var chockad men hans svar gjorde ONT i hjärtat...

"OM det är sant är det ju förfärligt och måste redas upp så vi kan lägga allt bakom oss, gå vidare och se framåt"

Ska jag tolka det som om han inte tror på mig eller som om han är så psykad att han inte VILL tro på det?
Frågorna var många igår kväll och trots att jag tittade på fotbollsmatchen mellan Sverige och Kina har jag ingen aning om vad jag tittade på eller vad som hände i matchen...

Det var många tankar som snurrade i skallen inatt kan jag lova...tog ett par insomningstabletter för att garanterat somna! Vaknade klockan 06.00 i morse och va uppe en sväng med älskling innan han stack till jobb! Grejade lite på datorn för att sedan lägga mej och titta på film en stund för att vila ryggen. Var precis på väg att somna när telefonen ringde...DOLT nummer och jag fullkomligt HATAR när det är dolt nummer som ringer och brukar, likt en trotsig tonåring, vägra svara!!

Eftersom jag väntar samtal från soc i Osby så kände jag mej mer eller mindre nödgad att svara och det var från vårdcentralen jag besökte igår. De hade fått en del svar på mina prover på morgonen och alla prover var inte bra så de ville ha ner mig på måndag kl.08.00 för att ta en del kompletterande prover för att utesluta två blodsjukdomar...mitt blod innehöll tydligen inga "trådar"?!?!?

OM det visar sig vara risk för leukemi kan de med förberedande prover utesluta alternativen så de vet med säkerhet om två veckor... Jag VAR inte nervös men NU är jag det!! Fast med eftertanke lär ju inte vardagen skilja sig nämnvärt från idag - enda skillnaden är att jag VET varför jag mår dåligt och kan få behandling för det (till skillnad från smärtorna)!!

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.