Mina bilder

måndag 1 juni 2015

Värmen på väg?

Tittar på morgonnyheterna och det verkar som om det ska komma in lite värme i veckan vilket känns skönt! Till helgen fyller pappsen 60 år så det blir till att åka dit på lördag för att fira lite. Det fanns planer på att ge konsertbiljetter i present men detta har nu ändrats och det föreslogs en heldag med början på Ven och avslutas på restaurang. Syskon med respektive kommer även att få in firandet av mammas 65-årsdag i det hela men...

Vad gör man på Ven? Vad ska mer planeras in? Hur mycket gående kommer det att innebära? Hur roligt blir det för mig när min respektive inte vill följa med? Vad kommer kalaset att kosta? Kommer jag att klara av en heldag överhuvudtaget? Frågorna är många och jag vet verkligen inte hur jag ska göra... Fundilerar på att fixa något eget och den dagen de väljer att fira mamma och pappa kan jag möta upp på restaurangen på kvällen. Som kroppen mår just nu är det svårt att planera något så långt fram...

Idag kommer kära syster yster och vi ska åka till Ikea för att shoppa lite. Toalettsitsen har varit trasig ett tag, vi har saknat belysning på toaletten ett bra tag och måste köpa en ny armatur samt ett nytt duschdraperi så att jag kan kasta det ofräscha som hänger där nu! Ska bli kul att träffa syster igen och skönt att slippa gå på Ikea själv!

Imorgon är det dags för akupunkturbehandling nummer 8 och jag måste säga att det gjort mer nytta än jag hade vågat hoppas på. Så länge jag inte överanstränger mig så är värken nu mer hanterbar! Nu är dock smärtorna längre upp i ryggen värre än på länge. Är så trött på den här värken och hur den flyttar runt i kroppen. I början på juli ska jag till läkaren för att utredas för EDS vilket är en överrörlighetssjukdom som kan ge en hel del värk. Samtidigt ska det göras en allmän hälsokontroll...

Jag har bokat in en andra behandling av Atlaskotan på fredag men måste boka om då det vankas studentfest istället. Ser i vilket fall som helst fram emot att få en behandling till och förhoppningsvis påskyndar det läkningsprocessen ytterligare.

Over änd out



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.