Mina bilder

fredag 7 januari 2011

Fy vad jag är tråkig!!

Jag vet inte varför jag fått sådan skrivkramp när skallen verkar gå på högvarv!! Det är som om lusten av att "öppna sig" försvinner så fort jag påbörjar ett nytt inlägg. Det kan även bero på att jag glömmer vad som hänt under dagarna eller att det faktiskt inte HAR hänt någonting.

Livet i allmänhet känns hyfsat instängt just nu eftersom jag har svårt för att vara ute i kylan eller ta mej fram i all snö och halka!! Jag tog mej dock utanför dörren häromdagen och masade arslet bort till Chrissie för att flabba kaffe och äta hennes guuudagoda bullar!! Lämnade över 1 st skiva till qvinnan så jag antar att Mr Jay Smith har gått varm hemma hos henne nu!! Trots att vi inte träffats på evigheter så kändes det som igår och vi hade som vanligt massor att pladdra om!! Hon tyckte jag hade blivit långhårig vilket jag inte kan neka till. Har ju inte klippt mej på över ett år och mitt hår växer som ogräs!!

Jag fick ett presentkort på en klippning av mina föräldrar i julklapp och blev så glad att jag hade svårt att hålla tillbaka tårarna!! ÄNTLIGEN ska jag få bort mina slitna toppar!!

Tog en sväng till apoteket i förrgår för att handla in "plåstra-om-grejor" till J. Hans leverfläckar mår INTE bra och det är nog dags att beställa tid till hudläkaren!! Annars har jag knappt varit utanför dörren sen vi firade sonens födelsedag den 26 december... :(

Idag åkte vi iväg en sväng efter att ha skottat ut bilen!! Jag somnade självklart i bilen och ville sova vidare i bilen när J dönade in till sin pappa. En timme senare kom J ut i bilen och väckte mej. Han tyckte det var för kallt för mej att ligga där ute... Jag sov såååå gott kan jag säga!!

Förra natten fick jag ÄNTLIGEN ett städryck!! Det var så länge sen sist så jag blev nästan chockad!! Orken börjar komma tillbaka och humöret är bättre!! Det är väl bara att fylla på energiförrådet till max nu!!

Idag orkade jag t.o.m. ta emot besök från min syster som ringde strax efter jag stigit ur sängen!! Har saknat henne men inte orkat med besök den senaste tiden...sorry gums!! Love ya!!

Har suttit och läst ikapp lite i bloggar ikväll... stjäl en lista ur ena bloggen och tackar C.N för filmtipset!!

1. Hur gammal är du om fem år? knappt 43 :O
2. Vem var den sista du träffade? Förutom pojkvännen - hans pappa!
3. Hur lång är du? 168 m
4. Vilken var den senaste film du sett? The Town (klart sevärd)
5. Vem ringde du senast? Min mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till sonen: Okej! Dau vet jag!
7. Vad är dagens planer? Dagen är snart slutmen kvällens planer är att laga Chili Con Carne, vika tvätt förmodligen titta på någon film!!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa om det är viktigt, sms om det är mindre viktigt..
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Jag som inte ser min biologiska pappa som pappa har svårt att säga att mina föräldrar är skilda... Jag är adopterad av min styvpappa och han har varit världens bästa pappa sedan jag var 3 år!!! I Love Him!!
10. När såg du senast din mamma? Den 26 december
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Kl 09.39
13. Har du någon gång hittat en katt? HIttat?? Dom e juh för fan överallt!!!
14. Vilken är din favoritplats? Naturen, avskilt, tyst och vackert!!
15. Vilken plats föredrar du minst? I folkvimmel......
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Då är jag ägare till en restaurang och har fullt upp!! Livet leker och jag mår skiiiiitbra!! Fförmodligen bor jag kvar i detta kalla skitlandet :(
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker...
18. Vem fick dig att skratta senast? Caveman
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Skämtar du eller?? Vinyl är nostalgi och en ära att få äga!!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Alla två!!! ;)
21. Sover du med eller utan kläder på dig? På grund av att jag har glidlakan för att kunna vända mej i sängen "måste" jag ha pyjamas.
22. Hur många kuddar har du i sängen? 8 tror jag
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Jag är amatör så...jupp...det har jag!!
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Har aldrig gillat strumpor men kan ha två par mej numera eftersom jag konstant fryser om fötterna!!
26. Är du social? Har varit väldigt osocial sista tiden men hoppas på ändring!!
27. Vilken är din favoritglass? Viol och ägglikör!!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala mina skulder, köpa ett renoveringsobjekt (hus), byta till en liiiite bättre bil och resten på rehabilitering!
29. Tycker du om kinamat? Älskar kinamat!!
30. Tycker du om kaffe? Alldeles för mycket!!
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, kaffe och kaffe...inte att förglömma...mjölken i kaffet!!
32. Sover du på någon särskild sida? Den som gör minst ont...snurrar som en karusell om nätterna!!
33. Kan du spela poker? Kan väl alla men om jag vinner är en annan femma :D
34. Tycker du om att mysa? Ja, när jag inte har för ont!!
35. Är du en beroendemänniska? Klart jag är!! Kexchoklad, cigg, kaffe och min dator klarar jag mej inte utan!!
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Har tre kompisar som fyller år samma dag som mej...Paul, Henrik och Maria!!
37. Vill du ha barn? Blir inte fler av den varan här tyvärr! Hade gärna skaffat fler men nu har jag varken ork, lust eller tankar på fler barn utan väntar in barnbarn istället (om typ 10 år)
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, norska och lite tyska!
39. Har du någonsin åkt ambulans? Usch ja.... :(
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet!!!!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Pysselgrejor!!
42. Äger du dyra smycken? Dyra och dyra...beror väl på hur man ser på saken! Inget över 3000kr/st
43. Har du någon gång testat narkotika? Rökt marijuana när jag var i Amsterdam samt när jag varit i Manchester och skäms inte ett dugg för det! De enda smärtfria dagarna jag haft på nio år!!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Godis....
45. Vem är den roligaste människan du känner? Systersonen Anton!!
46. Välj ett ärr på din kropp? På vänster kind har jag ett ärr efter en cykelolycka...
47. Vad har du för ringsignal? Har olika signaler för vem det som är som ringer!!
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Jajamensan!! Stickad dress i mörk lila med vitt angoragarn som "muddar"
49. Flirtar du mycket? Det vill jag inte påstå... Brukar inte märka när någon flirtar med mej heller... :s
50. Vart togs din profilbild för din blogg? I min soffa
51. Kan du byta olja på bilen? Klart jag kan!! Pissenkelt!!
52. Har du fått fortkörningsböter? Peppar, peppar...än så länge har jag klarat mej trots att jag blivit stoppad x antal gånger!! Åkte nyligen fast för fortkörning och mitt körkort borde farit all världens väg men poliserna som stannade mig hade förmodligen inte några bevis för hur fort jag hade kört så de släppte mej med en varning!!
53. Vilken var den senaste bok du läste? Håller på att läsa Tillsammans men sista bok jag läst ut måste vara Mias Hemlighet (fortsättningen på Asyl och Gömda)
54. Läser du dagstidningen? Tittar in på Aftonbladet eller Dn då och då men ingen papperstidning!!
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nope, bara korsordstidningar!!
56. Dansar du i bilen? Har ingen stereo att digga till och det låter svårt att dansa i bilen!!
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4 Radio Kristianstad .
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Alliansregler för kommande runda på Travian!
59. När var du i kyrkan senast? På sonens terminsavslutning förra julen!!

Eftersom jag mer eller mindre är vaken hela dygnet så har jag numera noll rutiner koll på tider! Jag lägger mej mellan 04.00-05.30 och vaknar igen vid 08.30-09.30 varje dag. Har jag tur sover jag nån timme till mellan 11-13. Äter gör jag när jag blir hungrig och det varierar saftigt!! Dock har aptiten blivit bättre än på bra länge och magen kurrar titt som tätt!!

Har precis slevat i mej Chili Con Carne och insåg genast att jag inte ätit det på evigheter trots att jag älskar det!! Kommer att småsega framför tv:n och datorn nån timme till men tänkte försöka komma i säng tidigare än jag brukar!!

Hoppas ni sover sött och vaknar till en skön lördag!
Puss & kram

Mistel

1 kommentar:

  1. Den spelas o tackom än en gång!
    kramkalas
    chrissie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.