Mina bilder

onsdag 26 januari 2011

Pestdagen

25 januari
Jag har precis konstaterat att den 24 januari får vara årets pestdag. Mådde skit och tårarna verkade aldrig ta slut. En ynka liten kommentar på Facebook fick det att skära rakt igenom hjärtat på mig. Det var Emils och Robins kompis, Rasmus, som hade skrivit en kommentar på mitt inlägg om att jag saknade Emil... "Jag kan inte beskriva hur mkt jag saknar han ♥". Samtidigt som dessa ord smärtade att se kändes det skönt att hans vänner inte glömt bort honom.

Efter att ha varit nere i byhålan och gjort några ärenden samt varit nere på graven och tänt ljus lyckades jag hitta ett efterlängtat papper i skrivaren här hemma. Jag har länge haft ett samtal i skallen...typ att jag vet att jag måste ringa någon men jag har glömt vem!! Genom att hitta pappret kom jag även på vem som skulle ringas upp. Det var yrkesvägledaren på Ekbackeskolan som skickat mail till mej och ville att jag skulle ringa upp för att boka en tid. Nu tändes alla (två) liljeholmens!!!

Den utbildning jag vill gå finns numera tillgänglig här och det finns platser kvar!! Så på måndag börjar denna sin nya utbildning på 3h/vecka och har en del att förbereda innan dess. Snabba svängar och på fredag ska jag upp på skolan för att skriva papper!! Tjohooo!!

Jag kände mej mer eller mindre som en zoombie igår! Grät jag inte så sov jag känns det som.
J var iväg en sväng på kvällen och kom hem med grönsakssoppa!! Gudaskönt att slippa laga mat!!
Har precis avslutat nattens film som blev "Unstoppable" med Denzel Washington. Det var länge sedan jag satt fast i fåtöljen på det viset vill jag lova!! Ingen superbra handling och en hel del irritationsmoment men helt klart sevärd!! J satte på en annan film som jag tittade klart på innan jag gick och la mej. Minns inte vad den hette men handlade om en ärrad man som rymt från fängelset och återvänt till sin hemstad för att hämnas de män som satte honom i finkan samt ärrade honom för livet! Spännande och rå!!

26 januari
Jag är så dödens trött. Jag vill bara sova, sova och åter sova. Vet inte hur många timmar jag sovit under dagen...det var förmodligen behövligt!!

Finns inte så mycket att rapportera mer än att jag äntligen ska till den rääälige tannamagaren imorrn och jag hoppas hoppas hoppas få slippa den förbaskade tandvärken sen!! Om jag orkar ska jag dyka ner på resurscentra för att höra om GW kan haka på till mötet på skolan på fredag!

Jag har även fått tid till smärtrehab nu och den kommer att köra igång den 9 februari... Hoppas det inte blir för mycket på en gång här nu!!

Idag har jag fått mitt första uppdrag som Buzzador!! Spännande värre!! Jag kommer att få 10 påsar av Santa Marias nya Taco Fish krydda och ska sedan prova lite olika recept och efter det svara på en undersökning. Enkelt och spännande med lite nyheter!!!
Är det någon som är nyfiken på att delta som Buzzador så är det bara att fråga!! Jag kan skicka en inbjudan sen får du registrera dig och anmäla dig till de erbjudanden som poppar upp med jämna mellanrum!!

Nu ska jag ta värkisar för tandvärken och avsluta det sista så jag är redo för sängen när filmen på tv tar slut. En sjuk svensk dramafilm om kvinnomisshandel och hedersrelaterat mord. Delar av den ska vara baserad på en verklig historia och det känns i magen i många scener..... :(

Puss & Kram
Tulpan

2 kommentarer:

  1. Asså hallå Hoffan..
    Är det bara jag som läser din blogg eller är det bara jag som har så pass mycket vett i kroppen att jag lämnar en kommentar???

    Jag AVSKYR att fylla år den 25:e. Det känns så j-a fel att jag är lite glad (för att jag fyller 25 år för 19:e gången!) och så vet jag att du är några kvarter längre bort o mår så j-a pissigt...
    Det gör så ont i mig!
    ORÄTTVIST!!!

    Är så jäkla glad för din skull att det blir skola för din del.
    Lite struktur i vardagen är aldrig fel o får man göra något man gillar, är man mer motiverad och det känns roligare än att bli tvingad till en sysselsättning man inte vill ha, bara för att "systemet" säger att man ska göra det!

    Gött att du får gå på smärtrehab oxå..
    Mindre kul hos den rälige tannamagarn!

    Vet att du VILL så mycket o min önskan är att du ska kunna göra allt detta utan att ha ont!

    Buzzador..
    Där har jag varit med i 2 år o inte fått testa en enda sketen pryl!!!
    Fått erbjudanden om barnmat, trots jag fyllt i att jag inga barn har.. Knas!
    Får nog leta upp min sida där o ta bort alla restriktioner, så får jag kanske testa på mer!

    Ha det bäst!!!
    Pössen!
    // CH

    SvaraRadera
  2. Du får inte känna så gällande din födelsedag gumman!! Det är klart att du ska vara glad och kunna fira utan att få skuldkänslor gentemot mej!! Min biologiska pappa fyller oxå år den dagen... Emil saknar jag alla dagar och i år var faktiskt den 24:e jobbigare än själva dödsdagen.

    Dock kände jag lite besvikelse över att varken mamma eller pappa ringde den dagen men det kanske jag inte ska känna?!?

    Längtar redan till tannamagaren för jag e så trött på att
    det värker hela tiden... :( Har inte ny tid förrän den 17 februari så jag får väl ut till mamma och stjäla fler värktabletter!! Alvedon och Ibumetin is da shit!!

    Flabba kaffe nån dag?!?!?!
    Pöss

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.