Mina bilder

måndag 31 januari 2011

Besvikelse...

Som vanligt när jag sätter mej för att skriva får jag mer eller mindre stiltje i skallen!! Jag tänkte dock berätta om dagens besvikelse som egentligen inte innebär någon katastrof. Jag gjorde ett tappert försök att komma i säng i tid igår eftersom jag skulle till skolan 08.15 idag men det gick inget vidare... Har inte full koll på vad klockan var när jag kom i säng men jag räknade på 5 timmars sömn vilket faktiskt är mer än jag brukar sova!! När klockan ringde i morse tvättade jag ur inpackningen som jag haft i håret sen i förrgår då jag fick hjälp av ML att färga och slinga håret.

Inpackningen var någon tjock olja som gjorde att jag även va tvungen att tvätta håret för att slippa se ut som om jag hade badat i barnolja!! Drack en kopp kaffe och tog min morgoncigg samt tittade in på Travian för att fixa i alla byarna innan jag stack iväg till skolan. Meningen var att jag skulle promenixa dit eftersom det knappt är 1 km dit men när jag tittade på termometern och fick se att det var -10 ville jag inte ens bege mej utanför dörren!! Det fick minsann bli bilen! Precis innan jag skulle ut för att skrapa rutorna fick jag ett mess från GW på Resurscentra som ville ställa in dagens träff eftersom hon var hemma med sjukt barn. Hoppas hon finns på plats imorgon istället!!


Väl framme på skolan skulle jag hitta klassrummet och det var minsann inte det lättaste. Jag har aldrig varit inne på den nya skolan och det fanns ingen förteckning över lokalerna. Jag visste så mycket som att lektionen skulle hållas på 2:a våningen så jag dönade med bestämda steg mot första bästa trappa till ovanvåningen. Jag hamnade i skolans cafeteria och personalen tittade konstigt på mej där jag stod och tittade förvirrat omkring mej. De körde ner jalusiet framför kiosken på ett sätt som fick mej att känna att de demonstrativt ville visa att vi har minsann inte öppnat än...

Efter tio minuters irrande fram och tillbaka i korridorer, uppehållsrum och skrymslen lyckades jag hitta det klassrum jag ska tillbringa åtskilliga timmar med html-koder! Utöver mig fanns två andra väntande komvuxare! Klockan blev halv nio och lektionen skulle börja men vi såg inte till någon lärare. En annan lärare passerade oss och frågade om hon skulle öppna för oss så vi slapp stå och vänta. När vi släpps in kommer ytterligare en komvuxare och vi går in och sätter oss för att vänta på de andra. Efter femton minuters väntande reser sig de två tjejerna som suttit och tjattrat, på ett för mej icke identifierbart språk, upp och lämnar lokalen. Den enda killen bland oss vuxare gör samma sak men han går och pratar med någon lärare för att höra vad som händer. Han återkommer med beskedet om att kursen börjar inte förrän NÄSTA måndag!! Tyckte det var dåligt att yrkesvägledaren inte hade mer koll än så och insåg att det var skönt att tiden hos GW var inställd för då var det bara att bege sej hemåt igen.


Blev lite besviken eftersom jag längtat så efter att få komma igång men det är inte mycket att göra åt saken. Satte mej och läste igenom alla papper och fyllde i de som skulle återlämnas till min mentor på skolan så jag fick det ur världen. Väl hemma igen satte jag mej vid datorn för att få undan en del jobb som blivit efter. Protokoll som ska skrivas, mail som ska besvaras, ansökningar som ska skickas iväg och räkningar som ska betalas. Lyckades inte få undan allt innan dagen var slut men en hel del blev gjort och jag kan fortsätta imorgon utan att känna mej alltför stressad med att få undan alles.

Tog mig 2 timmars sömn mellan 16-18 och när jag vaknade hade sonen ringt. Skickade iväg ett sms och frågade vad han hade på hjärtat. Han var tydligen sjuk och undrade om jag hade hostmedicin och nässpray hemma. Bestämde mig för att beställa pizza och samtidigt köra till ICA för att handla hostmedicin till sonen. Nässpray hade jag hemma men hostmedicinen som stod i kylskåpet var ANINGENS gammal. Den köptes 2003 och jag undrar hur i helsike den överlevt alla flyttar?!?!?! :o

Tidigare på kvällen hade jag bett J ta hem filmen "Lyckan, kärleken och meningen med livet". När jag varit och lämnat "godiset" till sonen och hämtat pizzorna blev det ingen film i vilket fall som helst. Vi blev upptagna i samtal via skypen och glömde helt bort uret. Filmen satte vi igång strax efter 01 och filmen var faktiskt bättre än jag trodde. Julia Roberts har huvudrollen och jag tror att måååånga känner igen sig i filmen. Jag kunde känna en viss avund och samtidigt en önskan om att jag hade vågat göra en sån sak som hon gjorde i filmen. Jag fick en stark lust till att sälja allt jag äger och bara bege mig iväg!! (Jag hade nog inte kommit så långt för de pengarna dock) Vår svenska stjärna, Tuva Novotny, hade en roll i filmen som hon gjorde galant!!


Igår tittade vi på "I rymden finns inga känslor" och den är helt klart sevärd!! Jag känner en person med Aspergers vilket (kanske) gjorde filmen lite roligare för mej än för andra. Inte vet jag... Dock fick jag en massa aha-upplevelser och förklaringar till varför denna person beter sig som han gör och varför han ibland känns så extreeeeemt jobbig och invecklad med sina tankar, frågor och hans sätt att vända in och ut på allt han ser och hör.... Vet ett par personer som behöver se filmen för att kanske få lite förståelse som jag faktiskt fick genom att se filmen!!

Idag har jag hittat en sak som jag letat efter länge!! Jag VISSTE att jag hade sparat denna artikel för att den är så klockrent beskrivande över hur jag fungerar, ändå har jag letat mig fördärvad efter den. Nu har jag äntligen hittat den och denna krönika ÄR jag!! Imorgon ska jag lägga in artikeln i min blogg och sen, vänner...får ni en förklaring på varför jag är pedant men sällan städar!!

Nu är det snart morgon igen och jag funderar på att krypa ner under täcket. Ett par timmars sömn och sen vara på g igen. Behöver få undan lite tvätt och byta sängkläder!! Har tagit hem lite ny musik så det blir till att sätta ihop en bra skiva först dock!!
Puss & Kram

Aftonstjärna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.