Mina bilder

lördag 8 januari 2011

Listade listor!!

Med risk för att tråka ut er med listor så kan jag avslöja att det lär komma fler framöver... Även om de kanske inte är roliga så säger de ju faktiskt en hel del om mej och jag tycker det är lite småkul att "sno" andras listor och fylla i dem själv!! Gårdagens och dagens lista har jag lånat från C.N. och jag har fler listor och annat kul på lager som jag tyvärr inte minns var jag hittat...

Skulle listorna tråka ut er allt för mycket så...skit i att läsa dom helt enkelt!! ;)

Innan listan kommer tänkte jag avslöja att jag bestämt mej för att äntligen ta tag i att "bearbeta" min barndom och uppväxt genom att börja skissa på en bok! Jag vet dock inte om jag vill skriva den själv för jag tycker det är svårt att få ner alla tankar. Jag har en person i åtanke när det gäller att skriva boken. Trots att jag knappt känner människan hoppas jag att hon vill och att vi synkar!

Inte för att infon kanske intresserar men idag har jag för första gången på flera år gjort nr2 utan att sitta dubbelvikt av smärtor med tårarna rinnande ner för kinderna!!! Rena chocken kan jag säga! Har ätit pannkakor tre dagar i rad och igår åt jag Chili Con Carne! Funderar starkt att fortsätta på den menyn om magen mår så bra av det!!!!! Lycklig!!

1. Tre namn jag lyssnar till:
Kärt barn har många namn och jag lyssnar till mitt gamla namn Ann (ibland), Cecilia och Cicci
2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Att jag är innerst inne är go, glad och positiv trots alla motgångar jag haft i livet!!
3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag är för snäll och att mitt kropp inte kan/vill lika mycket som huvudet!!
4. Detta är jag rädd för:
ORMAR!!!
5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kaffe latte, cigg och sömn
6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Springa ett maratonlopp, flyga flygplan och gå på lina!!
7. Detta tycker jag om att göra:
Fotografera!!
8. Detta vill jag göra just nu:
Få massage!!
9. Bästa känslan:
Glädje
10. Värsta känslan:
Falskhet
11. Egenskaper jag gärna vill att min partner har:
Kommunikationsförmåga, respektfullhet och ärlighet
12. Är jag kär just nu?
Japp
13. Jag vill gifta mig:
Är kluven...tror inte på äktenskapet och har sagt att jag aldrig ska gifta mig men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig!!
14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Åka till Nya Zeeland, Island och Skottland! Hoppa fallskärm! Fylla mitt sinne med upplevelser! Starta eget! Uppfinna något! Åka Hurtigrutten!
15. Min käraste ägodel:
Min kamera!!
16. Något jag vill ha i present:
Ett nytt objektiv, en resa eller mer pysselgrejor till min ateljé!
17. Detta har jag på mig just nu:
Pyjamas
18. Favoritkläder:
Bekväma och gärna myskläder!!
19. Favoritdjur:
Är ingen djurälskare så jag säger dammråttor!!
20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
80-talsmusik, pop/rock!
21. Favoritlåt just nu:
Har för många favoriter så det är svårt att välja... :(
22. Roligaste aktiviteten på jobbet:
Jobbar inte men på senaste jobbet - flödesmätningar!
23. Stjärntecken:
Vattumannen
24. En bok jag älskar:
Pappa! Svante är död!
25. En film jag älskar:
Notting Hill
26. Tv-program jag gillar:
Dokumentärer, Greys Anatomy, Big Bang Theory, Vänner, House och How I Met Your Mother!!
27. Favoritdoft:
Jasmin
28. Detta äter jag gärna:
Husmanskost!!
29. Dricker helst:
Kaffe och mjölk
30. Favoritgodis:
Kexchoklad!!!!
31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Irland
32. Färg på mina ögon:
Blå
33. Min längd:
1680 mm över havet
34. Jag tror på:
Ett liv efter döden och att andevärlden kan kontakta oss!
35. Jag spelar:
Travian, Band Hero, Mah Jong och dum ibland!!
36. Person jag beundrar:
Här fick hon grubbla lääänge och kom till slut fram till min kära vän Chrissie som jag alltid kan lita på säger sanningen och vad hon tycker!! Rak, ärlig och tvekar aldrig på att framföra åsikter när hon har några!!
37. Så här bor jag:
Lagom stort, kall källare, dragiga fönster och golv, härlig trädgård som jag längtar efter att få fortsätta greja i och stor plats för min ateljé som dock inte går att använda vintertid utan att frysa till is!!
38. Person/personer du saknar?
Min älskade Emil <3 <3 <3
39. Det här tänder mig:
Ömhet, massage och kyssar på halsen!!
40. Det här gör mig avtänd:
Fulla och påstridiga karlar som tror att dom är störst, bäst och vackrast!!
41. Favoritfärg:
Varje färg har sin charm och favoritfärg skiftar beroende på om det gäller kläder, inredning eller andra grejor!!
42. Favoritcitat:
Jag dansar aldrig nykter och bajsar aldrig borta!
43. En hemlighet jag vet:
Hemlisar är och förblir hemlisar!!
44. Bästa present jag fått:
Oj! Måste vara min bärbara dator jag fick av J.P när jag fyllde 35!!!
45. Senast köpta skiva:
Köpa skivor??? :O Det har jag inte gjort på så många år så jag minns inte ens vilken skiva som skulle vara den sista...
46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Helheten tror jag att jag svarar!!
47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Min lilla dubbelhaka som alltid lyckas fastna på bild...den syns inte nämnvärt annars :(
48. Udda förmåga/egenskap:
Jag kan få upp nästan hela mitt lillfinger i näsan!!! Udda nog???
49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En gris - har hört att deras orgasmer varar i 30 minuter!!
50. Vad lyssnar du på just nu?:
Pojkvännen som pratar i telefon...
51. Vad har du gjort/ska du göra idag?:
Jag har varit på samtal hos min mentor, satt in pengar på banken för att betala en räkning, duschat, varit och klippt mej, pratat med min mamma i telefon, träffat sonen en stund och ägnat kvällen framför tv:n och datorn!
52. Var är dina föräldrar födda?:
På BB skulle jag tro!!
53. Vad är det senaste du installerade på datorn?:
Ett redigeringsprogram till foton!!
54. Vilken är din favoritrestaurang?
Church Street Saloon i Gävle
55. När badade du i en pool senast?:
Försöker minnas men kan inte....förmodligen får jag gå tillbaka till sommarn 2008
56. Har du varit med i någon skolpjäs?:
Många men minns inga namn på de pjäserna!!
57. Hur många barn vill du ha?:
Vill inte ha fler barn...
58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Rap
59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?:
Gäller det förra valet var jag tvärsäker. Inför nästa val är lite svårt att säga...det är ett tag tills dess!!
60. Vad har du för TV-kanaler?:
Alldeles för många!!
61. Har du åkt moped någon gång?:
Japp
62. Har du busringt någon gång?:
Ehh..skoja!! Det roligaste jag visste när jag var yngre!!
63. Har du fått felparkeringsböter?:
Jajamensan....ett antal gånger!!€
64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump :
Har bangat ur varenda gång jag tänkt göra det så jag tror aldrig det blir av... Vill hellre hoppa fallskärm!!
66. Har du en egen trädgård?
Har trädgård som tillhör huset jag hyr... Sen om den ska kallas trädgård är en annan fråga!! förhoppningsvis får jag lite ordning på den innan jag flyttar härifrån!!
67. Vilken är din favorit bland tecknade serier?:
Nasse
68. Kan du alla orden i nationalsången?:
Jag kan bara de två första verserna men ska minsann lära mig alla fyra!!
69. Badkar eller duschkabin?
Jag har duschkabin men hade hellre haft ett badkar!
70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?:
Salt
71. Favoritpizza?:
Tanton
72. Chips eller popcorn?:
Gillar bägge delar!!
73. Vilken färg på läppstift använder du?:
Läppstift?? Lypsyl är det som hamnar på mina läppar om nåt ska göra det!!
74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?:
Nej! Visste inte ens om att det skulle va nåt att röka....
75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?:
Nix och har aldrig haft några planer på det heller!
76. Apelsin- eller äppeljuice?:
Apelsin!!!!!!
77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?:
Pojkvännen, pizza!
78. Favoritchoklad?:
Kexchoklad!!
79. När röstade du senast?:
2010
80. När åt du en hemodlad tomat sist?:
Tål inte tomater så de få gånger jag får tomat i mej har jag inte en aning om var de kommer ifrån!!
81. Har du vunnit en prispokal någon gång?:
Nja...fotbollslaget jag spelade i vann några stycken!!
82. Är du bra på matlagning?
Över genomsnittet!
83. Klarar du att tanka själv?:
Varför skulle jag inte klara av det?? Menar...hur svårt kan det va??
84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på TV? :
Det tror jag säkert att jag har...kan dock inte minnas vad!!
85. Pepsi eller Coca Cola?:
Dricker båda men föredrar Coca Cola!
86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?:
Uniform vet jag inte om det ska kallas men inom vården hade vi speciella kläder. Likaså på Ikea när jag jobbade där!
87. Vad var det senaste du handlade?:
Ciggaretter
88. Har du kräkts offentligt?
Jupp...många gånger!
89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken?
Mångmiljardär för då hade jag kunnat hjälpa en himskans massa människor!!
90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet?:
Absolut!
91. Har du ringt något betalnummer?:
Räknas Bingolottonummer så ja!
92. Kan man vara vän med sitt ex?:
Självklart!!
93. Vem var det du besökte på sjukhus senast?:
Det minns jag inte... Tror att det var mitt ex när han höll på att dö i en lunginflammation!
94. Hade du mycket hår som liten bebis?:
Hade nog normalt med hår på skallen...
95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?:
Ingen aning faktiskt!!
96. Vad har du i din väska?:
Plånbok, piller, tuggummi, penna, tändare, mobil, lite smink, nagelfil, plåster och viktigast av allt...tandpetare!!
97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?:
Favorit vet jag inte men borstar tänderna och sen vill jag gärna spela spel på min telefon innan jag somnar!
98. Vad är du tacksam för idag?:
Att jag äntligen fått klippa mitt hår!!! Sanna skämmer bort mig och jag har saknat henne massor!!
99. Var hittade du den här listan?:
I en annan blogg
100. Tre personer jag vill ska fylla i denna:
Alla som vill... En kul grej men ska inte kännas som ett tvång heller!!

Puss & Kram

Flaskpalm

1 kommentar:

  1. Kom till fråga nr 36 och sen kom jag av mig!!!
    Bölar!
    Tack fina Cicci för det svaret!
    Det värmer mitt hjärta!
    Nu ska jag snörvla klart och läsa vidare..
    Pöss!! <3
    // Chrissie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.