Mina bilder

torsdag 5 juni 2014

Döden

Det går inte en dag utan att jag tänker på döden och hur skönt det hade varit att slippa all den här skiten i världen. Det handlar inte bara om mina smärtor och mitt mående utan även den hårda och råa världen där ute. Det är med oro jag tänker på framtiden om jag ens tror att det finns någon framtid att tala om. Det ser onekligen dystert ut...

Jag kan komma på mig själv granska andra människor och stilla undra vad som får dem att vilja leva vidare? Ser deras vardag lika mörk ut eller lever de i förnekelse? Många verkar inte mer än se utanför sin egen dörr men det är vardag i Sverige med våldsbrott, våldtäkter och annat. Dagligen matas vi via media med all skit som händer i världen och vem vill påstå att den är som förr?
Vart tog respekten för andra människor vägen? Vart är världen på väg?

Läste precis i Aftonbladet att en kvinna vunnit mot sitt försäkringsbolag och skulle få ut en knapp miljon samt livränta för 20 år. Hon är oxå pisksnärtskadad och försäkringsbolaget hävdar att hon hade besvären före olyckan - precis som i mitt case. Om nu min advokat har rätt kommer Trafikskadenämnden att tilldöma mig detsamma då de jobbar efter att liknande fall ska ha samma ersättning. Det vore ju inte liiite fel med upprättelse efter alla år av kämpande!

Hos sjukgymnasten igår diskuterade vi EDS (Ehlers-Danlos syndrom) och hon konstaterade att jag led av detta i någon form. Det finns nämligen sex olika typer av sjukdomen. Hon kollade upp med sköterskorna hur jag skulle gå till väga för att få en diagnos och de hänvisade till min läkare som sedan fick skriva remiss till neurologin för vidare utredning. EDS handlar om överrörlighet och är en kronisk bindvävssjukdom som kräver en hel del träning för att slippa smärtor och ledproblem.

I nuläget är det en hel del nytt på g i livet så hon tyckte jag skulle vänta lite med att dra igång utredningen tills sjukgymnastiken börjat göra verkan! Jag ska med hjälp av basal kroppskännedom och medicinsk yoga se om jag kan bli av med mina smärtor :) Spännande ska det bli iaf!!

Måste berätta att sedan jag började äta mina B-vitaminer så växer mitt hår och mina naglar så det knakar! Äntligen har naglarna slutat dela sig och gå sönder hela tiden. De är långa och starka igen! Kommer aldrig sluta ta dessa vitaminer!! :)

Läste att det slagits pollenrekord i år - jo tack - det känns i både ögon och näsa!! Snorigt värre och ögon som kliar satan! :( Håller mig inomhus så mycket det bara går för när jag är utomhus rinner ögonen så det ser ut som om jag storlipar!! :) Måste se ut som om jag gråter där jag går och torkar tårar och snörvlar som värsta snorungen samt kämpar för att luft...

Kontaktpersonen trodde jag var ledsen häromdagen när jag träffade henne. Hon blev helt förtvivlad och kramade om mig och frågade varför jag var ledsen. Svarade skrattande att jag var mest ledsen över all pollen som fick mina ögon att rinna hela tiden. Hon såg lättad ut och sa att hon oxå kände av pollenallergin i extra mycket i år men hon gömde sig bakom ett par solglasögon. Jag hade ju glömt mina i vanlig ordning...

Kan avslöja att min rygg inte alls gillade nya skorna lika mycket som mina fötter men det rättar till sig så småningom. Sjukgymnasten sa att jag skulle växla mellan de gamla och de nya en period för att vänja ryggen vid de nya skorna. Akupunkturen gjorde som vanligt verkan igår men mina armar och händer domnar fortfarande hela tiden, vilket är både irriterande och smärtsamt. Men som sagt....det är bara att härda ut....

God morgon världen och på återhörande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.