Mina bilder

måndag 2 juni 2014

Kropp till salu...

Idag fick jag mitt sjukintyg från läkaren och det var första gången alla de viktiga diagnoserna finns med. Nu väntar jag bara på mitt LoH från psykiatrin sedan ska jag återigen söka sjukersättning och hoppas på det bästa.

Är så innerligt trött på att strida mot myndigheter och försäkringsbolag så det står mej långt upp i halsen. Måtte det vända nu så jag slipper all denna skit. Det räcker så gott med värken och mitt mående.... Ändå vägrar jag ge mig när jag vet att det är dem som gjort fel och med lite tur är vi ett gäng på FB som går ihop och gör en anmälan då det föreligger saftiga brister i mångas utredningar.

Sjukgymnasten ringde idag och jag fick tid på onsdag. Hon har inte fått några meddelanden från mig på tfn så hon hade blivit så förvånad när det låg en lapp i hennes låda om att ringa upp mig snarast möjligt. Enligt henne har det inte kommit några meddelanden alls på hennes telefon och det skulle inte förvåna mig med tanke på att jag kämpade som en idiot för att få tag i kuratorn på samma ställe - utan att lyckas på 9 månader....

Rörligheten har ökat markant sedan Atlaskotan kom på plats. Fler kotor verkar leva sitt eget liv som det knakar och knäpper så fort jag rör mig minsta lilla. I lördags skulle jag ner och handla lite för att kunna baka bullar. Jag fick skjuts ner och min tanke var att jag även skulle åka hem men det fattade inte mannen så han körde till polaren utan att vänta på mej. Jag fick således gå hem med två ganska tunga kassar och det känns i kroppen idag. Varken armar eller händer vill som jag vill. Ryggen värker satan och allt bara glider, knakar och smäller. 

Kiropraktorn ville inte rota för mycket i mina smärtor men han ville hjälpa mej att få smärtlindring när det gällde höften så den knakade han till ordentligt. Jag vet att den förr eller senare glider tillbaka men vilken lindring det är att kunna gå i trappor utan att det känns som om nån sticker knivar i ryggen på mej! 

Idag lunchade jag med min kontaktperson för att sedan gå och shoppa ett par nya gympadojor till mig så jag slipper bli blöt om fötterna så fort det regnar ute! Kräsen som jag är skulle jag klart prova ett 30-tal par innan jag bestämde mig. Butiksägaren prutade själv ner priset eftersom det var fjolårets modell - som om jag bryr mig!! Jag blev bara glad att de blev billigare!! :) Nu hoppas jag bara att ryggen oxå ska gilla skorna...

På återhörande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.