Mina bilder

torsdag 12 juni 2014

Jävla tandvärk!!!

Igår började en tand jävlas igen och idag fick jag akut fixa en tand samt dra ut resterna av en annan. Kinden var lagom svullen när jag gick dit idag och trodde jag skulle komma därifrån med ett recept på antibiotika i vanlig ordning. Men så blev det inte idag. Dagens tandläkare är en helt underbar tjej som tyckte att det var lika bra att fixa ut tandroten och sen måste jag rotfylla den andra tanden. Undrar om soc blir glada på mig när jag ansöker om ytterligare en rotfyllning...

Min psykiater har tydligen skickat in ett läkar- och hälsoutlåtande till FK vilket innebär att det är dags för mig att skicka in min ansökan igen. Sen blir det till att hålla tummar och tår för att det ska gå vägen. Eftersom flertalet domar talar till min fördel har jag självklart förhoppningar om att allt äntligen ska lösa sig men jag vågar ändå inte ropa hej förrän jag har pappret i min hand!

Imorgon kommer de från Telia för att kolla in vårt bredband då vi inte kommer upp i de lovade hastigheterna på långa vägar. Ska bli spännande och se vad han har att säga eller kan göra åt saken....

Jag satt och pratade med mitt boendestöd härom dagen. Vi kom in på hennes dotter och sjukdomen EDS och hennes svärson hade frågat henne hur hennes dotter var som frisk. Frisk ja, det fick mig att fundera över hur jag  var som människa före olyckan och det är knappt jag minns om jag ska va ärlig. Jag var bra mycket mer social då än jag är nu iaf. Humöret var gladare och jag ville förmodligen att det skulle hända saker mer eller mindre hela tiden. Jag hade ett meningsfullt arbete och kollegor jag trivdes med. Jag hade en stabil ekonomi och behövde inte vända på varenda krona jag hade.

Jag hade precis tagit grönt kort och börjat spela golf innan olyckan inträffade och det kan jag sakna massor. Tyvärr fungerar det inte att spela golf med mina smärtor eftersom klubban åker längre än bollen innan jag nått fjärde hålet. Jag hoppas att det ska gå att spela lite mer denna sommar - om sonen är sugen vill säga.

Vet ni att jag tröttnat något fruktansvärt på FB... Trött på människor som talar om vilken blaska jag ska läsa, vad jag ska tycka eller tänka och många gånger känns det som om folk bara är vän med en för att snoka... Jag har tröttnat på all skit som sprids därigenom och alla hemskheter som jag hoppades slippa när jag slutade titta på nyheterna. Vi matas ju för fan bara med negativ skit hela tiden....hat, bitterhet och respektlöshet! Näe...jag klarar mig utan FB ganska hyfsat och är faktiskt inte inne så himla ofta längre.

Då är det värre med att ha hamnat i Travianfällan igen och spelet slukar alldeles för mycket tid vid datorn vilket jag ville komma ifrån. Dock har rastlösheten och bristen på kreativitet gjort att jag lika gärna kan sitta där och uggla för jag får inte mycket gjort för stunden i vilket fall som helst. Idag har jag städat lite och det räckte för att nocka mig totalt. Tandläkaren sa dock att jag kunde va trött och kanske tom få feber av tandutdragningen så det är väl bara att ta det lilla lugna ett par dagar till...

Idag började tydligen Klippanfestivalen och jag har inte en susning om vad de har att erbjuda för nöjen nere i byhålan. Jag skulle gått ner en sväng ikväll med min kontaktperson men hon var sjuk så det får vänta tills hon blir bättre. Själv är jag svullen i ansiktet så det ser ut som om jag fått på käften så jag håller mej helst hemma och tittar på fotbolls-VM som sparkar igång ikväll!

På återhörande...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.