Mina bilder

fredag 13 juni 2014

Nytt nytt...

Fick reda på igår att jag har fått ytterligare en ny handläggare på soc. Ingen information från förra handläggaren utan det bara byts vind för våg och man vet inte vem man ska prata med när man ska ha tag i dem. Hopplöst värre och bättring Klippan kommun!! Denna gång fick jag skriva under papper för att få ut min rekvisition till tandläkaren, vilket jag aldrig gjort förut. De påstår sig ha häckarna fulla med jobb men att strula till saker och göra de mer komplicerade än de behöver vara är de väldigt duktiga på!

Jag har ännu inte fått mina skattepengar vilket kommer ställa till det denna månaden för soc tror att ALLA får dem i juni. Samma sak förra året och jag förväntar mig faktiskt att få vänta lika länge på pengarna denna månaden som i fjol....tre extra veckor pga att mina skattepengar inte betalas ut förrän i december. Jag hoppas självklart att det inte ska bli likadant som i fjol men de har inte lyckats med bedriften att hålla tiden förut när det gällt liiite mer än själva ansökan. Nu är det så att kronofogden går in och drar dessa pengar så jag får aldrig se dem i vilket fall som helst. Problemet är att kronofogden bekräftar inte detta förrän skattemyndigheten ska betala ut pengarna. Jag får då ett brev från fogden om att de drar överskjutande skatt och det är detta soc inte hänger med på. De vill ha pappret från fogden redan nu men jag kan fan inte trolla trots försök... Det suger feeetballe varenda gång de strular med utbetalningen och alla räkningar som ska betalas... Nåja...det är väl bara att hålla tummarna för att nya handläggaren ska vara lite smidigare!

Slängde in lite vårbilder i bloggen. Det var länge sedan jag var ute med kameran och jag känner inte minsta sug efter det heller. De senaste gångerna jag har kommit utanför Klippan har jag inte ens haft den med mej. Känner mig avstängd i skallen...apatisk och kroniskt trött - ändå kan jag inte sova några längre stunder åt gången. Sömnen är hackad som en lök - inte konstigt att tårarna rinner av trötthet emellanåt...

Atlaskotan verkar hålla sig på plats och värken har lättat något i bröstryggen efter all akupunktur. Nu får jag bara hoppas att ländryggen och svarar lika bra på behandlingen. Nya övningar blev det sist hos sjukgymnasten och jag måste hitta min pilatesboll för att kunna utföra några av dem här hemma. Eftersom jag är överrörlig ligger nu fokus på de korta musklerna i ryggen samt stabilitetsövningar för höft och ländrygg. Nacken lever sitt eget lilla liv och där har inte värken släppt något nämnvärt. Händer och armar domnar fortfarande efter 5-10 minuters aktivitet vilket är störande. Jag får skaka liv i dem med jämna mellanrum....kanske lite zumbaövningar hade gjort susen?!? Nä...jag är uppsatt på yoga och basal kroppskännedom 2ggr/vecka efter sommaren så det är det som står på schemat först!

På återhörande....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.