Mina bilder

fredag 17 oktober 2014

Halvt misshandlad...

Gårdagens besök hos sjukgymnasten var allt annat än skönt...mer jävligt ont och oskönt men förmodligen ett måste om min axel ska bli bra. Just nu får jag inte upp armen ens för att få deo i armhålan utan att jag skriker av smärta. Bara att ta på sig kläder gör ont så det söker mig.

Sjukgymnasten körde en lite annan variant av akupunktur än man traditionellt brukar göra och hon gick djupare in för att hitta triggerpunkterna och sen "hackade" hon i den ett par gånger. En ond-skön känsla men efter behandlingen kändes det allt annat än skönt. Det känns som om jag blivit misshandlad med ett basebollträ rätt över nacken och inte fan har värken släppt något i axeln. Jag antar att hon behöver några gånger på sig för att få loss vad det nu än är som hindrar min axel från att vilja samarbeta!

Natten har inte gett många timmars sömn och det är tur jag kan lägga mig en stund till när jag känner att det behövs. Jag är van vid att inte sova så många timmar per dygn men ibland krävs det lite extra sömn under dagen för att jag ska orka med.

Idag ska jag försöka tvätta lite, diska undan all disk och ner till affären för att köpa hem lite hundmat till älskade Iza. Misstänker att jag väntar med affären tills bilen är hemma igen för med den här nackvärken tänker jag då rakt inte cykla eller bära några tunga grejor och hundmaten väger en del.

Hörde att det ska bli massvaccinering igen mot Ebola och de som inte vaccineras kommer att registreras i ett speciellt register. Jag har inga som helst funderingar på att låta dem spruta in något som jag inte vet vad det innehåller. Tog inte svininfluensavaccinet och kommer inte att ta denna sprutan heller....speciellt inte om den inte är testad tidigare.

Planerade om dagen då min älskade syster kom på besök. Vi drog till Tyringe och Förmedlingscentralen för att titta på Halloweengrejor till hennes 30-årsfest. Tvätt och disk får snällt vänta tills imorgon för jag och systeryster umgås inte alltför ofta och det är roligare att åka iväg med henne än att diska!!

 Puss & pannkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.