Mina bilder

lördag 25 oktober 2014

Uppdatering

Vaknade alldeles för tidigt idag och sitter mest och gäspar framför datorn. Hunden ligger och vaktar sitt nya ben - för det ska då rakt inte tuggas - morrar och stirrar med svarta ögon om jag tittar på henne eller benet. Knäpp så det förslår! Vädret är grått, trist och regntungt och det var riktigt kyligt i morse när jag var ute med hunden. Natten bjöd på fem timmars sammanhängande sömn och det känns som om det bara blir bättre och bättre med sömnen!

Idag blir det till att åka iväg och handla hem lite mat. Ikväll ska det ätas chili con carne och njutas ett glas rött till det. Annars blir det mest en lugn dag hemma framför datorn trots att jag borde tvätta och städa toaletten men det får snällt vänta tills imorrn.

Har återigen fått tandvärk och får förmodligen ringa tandläkaren på måndag :( Hoppas det inte ska behövas ytterligare en rotfyllning. Just nu är läget nervöst gällande ekonomin eftersom jag inte har en susning om vad jag får för ersättning från FK i sjukersättning. Jag vet bara att jag ska betala tillbaka drygt 35.500:- till socialen innan jag väl får mina pengar. Jag hade fram till den 25 oktober på mig att överklaga FK:s beslut och efter det vet jag inte hur lång tid det tar fram till de verkställer sitt beslut och börjar betala ut pengar. Sitter mest med oro i magen att soc ska börja strula nu när de vet att FK överväger att ge mig hel sjukersättning. Oroar mig kanske i onödan men har ännu inte fått något beslut från soc och de brukar betala ut pengar den 27:e om man lämnat in sin ansökan i tid - vilket jag har gjort.

Väntar på att jag ska orka ut och ta några höstbilder - eller rättare sagt - jag väntar på att det ska bli väder för att gå ut och fotografera! Jag vill ha sol!! Bara några timmar mitt på dagen hade varit tillräckligt för att det skulle vara lönt att ge sig ut med kameran! :) *hoppas* och hoppas det sker innan alla löven trillat av från träden...

Har skaffat mig en vattenrenare och nu smakar vattnet plötsligt riktigt gott här hemma! Borta är tydligen en massa kemikalierester och annat mög! Ska numera ersätta vetemjöl mot mandelmjöl och börja dricka guldmjölk varje kväll i 6 veckor för att se om det hjälper något mot värken. Nästa vecka ska morfinet halveras ner till 5mg/h för att sedan fasas ut. Om läkaren kommer ge mig andra värkisar vid behov vet jag inte men det får jag hoppas ifall värken blir för olidlig. Just nu ligger värken mer eller mindre på en hanterbar nivå så länge jag inte gör för mycket. Torsdagens två promenader kändes i höften dock...

På måndag måste jag hämta ut nya mediciner och de är så faaasligt dyra att det gör ont på kontot varje gång jag måste hämta ut dem. Tack och lov kommer jag snabbt upp till frikort men det är ändå fyra månader och nära 3000:- som ska betalas... Fyra tröttsamma månader som inte erbjuder ett uns av extravaganser eftersom pengarna knappt räcker till mat för hela månaden. Tråkigt men ett faktum i dagens Sverige... Det är bara att hoppas att pengarna från FK ska räcka liiiite längre än existensminimum.

Det tog mig knappt två veckor att få frikort hos läkaren och sjukgymnasten vilket känns skönt. Nu kan jag rehabilitera nästan ett helt år utan att behöva tänka på om jag har råd att gå eller inte! Min sjukgymnast plågade mig ganska ordentligt sist jag var där och jag vet inte vad hon har för planer nästa vecka när vi ska ses men axeln har inte blivit nämnvärt bättre efter behandlingen :( Tänkte jag skulle testa och se om min TENS kan göra underverk i väntan på nästa behandling. Min sjukgymnast är en av anledningarna till att morfinet ska sättas ut. Hon är förbannad över att ingen tagit tag i mina smärtor och hon vill veta den riktiga anledningen till varför jag har så ont. Som en start från ruta ett men denna gång med folk som är engagerade och verkligen vill hjälpa mig! Känner mig lyckligt lottad över att äntligen ha fått människor runtomkring mig i vården som är bra!

Nä nu kallar duschen innan vi ska iväg och handla...
Over änd out



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.