Mina bilder

fredag 31 oktober 2014

Svullo!!

Vaknade inatt med ett ansikte som ömmade ordentligt och ett öga som knappt gick att öppna. Tanden har verkligen jobbat hårt inatt! Nu har jag iaf fått en akuttid till tandläkaren i Perstorp. En bit att köra men det får det vara värt idag! Hoppas bara de har bra tannamagare där! Magen är redan i uppror och jag ska inte va där förrän kl. 14. Hatar verkligen att gå till tandläkaren!! Uppdatering sker efter jag varit där...

Det var nog världshistoriens mest otrevliga tandläkare jag lyckades få idag. Hon suckade och fnös åt allt hon läste och när hon tittade på röntgenbilderna. Hon sa åt mig att jag måste sköta mina tänder bättre och när jag sa att jag hade tandläkarskräck samt morfin som frätte sönder mina tänder sa hon åt mig att "skärpa mig". Jag fick ingen bedövning då hon påstod att den ändå inte skulle fungera när man såg ut som jag gjorde. Det var faktiskt farligt att låta det gå så här långt, sa hon. Jag menade på att det bara var lite svullet igår kväll och att jag skulle ringa idag på morgonen. Innan dess hade jag ändå inte kunnat komma till någon tandläkare om jag inte ringt jourhavande tandläkare och jag bedömde inte läget riktigt så akut igår när jag gick och la mig.

Efter x antal plågsamma minutrar i tandläkarstolen blev hon sur för att jag inte tålde penicillin och vissa antibiotikasorter. Hon blev sur för att det inte var inskrivet i min journal. Jag menade på att de fått information om detta i Klippan och det var upp till dem att se till att det fanns med i min journal. Just de sorter hon ville skriva ut till mig var jag självklart allergisk mot och när jag kom med förslag muttrade hon surt om att de måste vara i kombination och jag borde stå ut med konsekvenserna när det var så allvarligt. Berättade att jag fick nässelutslag över hela benen och fick uppsöka läkare för att få cortison sist jag åt den antibiotika hon ville skriva ut. Hon skrev till slut ut den antibiotika jag tidigare fått mot inflammationer av tandläkarna i Klippan. Hon sa åt mig att ta pillerna på plats på apoteket så de kunde se om jag fick någon reaktion eller inte. Riktigt så allvarligt tror jag knappast det är...

När jag väl lämnade behandlingsrummet hade det hunnit bli fikatime för dem och de andra hade uppenbarligen redan lämnat sina poster varpå tandläkaren påtalar att de stannat kvar längre för att ta akuta fall från Klippan så hon tyckte jag kunde sätta mig i väntrummet och vänta med att betala tills de hade fikat färdigt. Ingen fara för min del men sättet hon sa det på kunde varit liiite smidigare än att säga att hon ställt upp för min skull när det fanns fler i väntrummet som skulle in till henne.

Kostnaden för kalaset blev en smärre överraskning och jag menade på att de måste räknat fel. Hon gick iväg till tandläkaren och kom tillbaka igen och hävdade att summan stämde. Hela 106:- gick det på och jag hade väl väntat mig en tusenlapp till på det beloppet. Eftersom jag snart har frikort på apoteket blev det ingen dyr kostnad för alltihopa. Det är bara att hoppas att svullnaden lägger sig snart och att värken lägger sig!

Puss & pannkaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.