Mina bilder

onsdag 29 oktober 2014

Pigg som en igelkott i vinterdvala...

Var hos tandläkaren igår för att avsluta en rotfyllning. Inte för att ta itu med tanden som faktiskt värker. Jag fick en tid för min andra rotfyllning och tyckte det var lite brådis eftersom tanden redan värker. Jodå...brådis snackar vi...fick tid den 22 december!! Om det blir värre får jag ringa akut. Undrar om det är ont om tandläkare eller om de har för mycket att göra?!? Jag lär ju knappast härda ut så länge i vilket fall som helst så det är väl bara att ringa akut den dagen värken blir alltför olidlig.

Var även hos sjukgymnasten igår och blev återigen plågad med nålar. AJ, vad ont det gjorde igår. Det riktigt brände i huden för varenda nål hon satte! Hela behandlingen kändes som en lång plåga och det var svårt att slappna av. :(

Idag känner jag mig allt annat än pigg och är glad att det inte är något inbokat resten av veckan. Tagit itu med disken men orkade inte diska färdigt allt på en gång så det får bli en omgång till i eftermiddag. Saker och ting har blivit lite eftersatt här hemma. Jag orkar inte mycket och känner mej mest apatisk. Om det är nya pillerna eller om det bara är en downperiod vet jag inte. Känner inte igen mig själv. Trött men kan inte sova och känner mej som en zombie... Jag vet att jag kommer igen...det brukar jag göra! Jag får väl låta tiden ha sin gilla gång och se fram emot en period med lite mer ork istället.

Igår hade vi strålande väder men orken och lusten för att ge mej ut med kameran infann sej aldrig... Hoppas på fler dagar med skapligt väder och där orken ligger på topp istället för i botten. Tycker själv att jag börjat sova bättre även om jag är uppe ett par ggr varje natt. Kanske inbillning eftersom jag i själva verket känner mig tröttare än trött om dagarna. Ger mig dock tusan på att jag inte ska sova något på dagarna även om jag kanske hade mått bättre av att få någon timmes sömn även på dagen.

Idag ska min läkare ringa och vi ska diskutera halveringen av morfinet samt förlängningen av sjukskrivningen eftersom jag inte vet när sjukersättningen blir godkänd och kommer igång. Träffade honom en kortis igår och han bad om ursäkt för att han inte hade ringt i måndags. Han hade varit sjuk för första gången på 18 år!!! Han blev ursäktad...

Nu ska jag försöka vika lite tvätt och hoppas min axel vill vara samarbetsvillig sen blir det en dusch och raka benen samt en rejäl insmörjning av hudlotion då min hud är torr som fnöske och bara skriker efter fukt efter varje dusch jag tar. Vattnet i Klippan är allt annat än mjukt vill jag lova och det är fullt av kalk. Är glad att jag numera dricker renat vatten!

Over änd out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.