Mina bilder

söndag 12 oktober 2014

5 års kamp är över...

I fem år har kampen mot Försäkringskassan hållt på och nu verkar det som om jag äntligen får rätt eller i alla fall halvt rätt! Jag kommer att bli beviljad sjukersättning från och med maj 2014 vilket innebär att jag inte kommer att få retroaktivt från 2009 då jag inte kan styrka sjukdomarna innan detta datum. Jag orkar inte strida vidare i saken och kommer därmed lägga striden på hyllan ett tag och ta den via den gemensamma anmälan som kommer att göras framöver.

Har inte skrivit här på evigheter men jag har varken haft ork eller lust eller någonting att skriva om heller för den delen. Livet - eller rättare sagt existensen - har bara rullat på i sin vanliga ordning. Jag går på sjukgymnastik och rehabiliterar tre gånger i veckan och det tar en hel del på kroppen. Är inne i en period med dålig sömn igen och det blir inte många timmars sömn per dygn. Ju mindre sömn desto mer apatisk känner jag mig men huvudet går på högvarv hela tiden trots att kroppen inte orkar någonting.

Helgens smärtor har jag fått för att jag var och storhandlade i torsdags och det känns som om hela ryggen, höften och rumpan är fulla av blåmärken så öm jag är. Fick lite massage häromdagen och fick höra att min rygg fortfarande är sned så än lär det väl hända grejor efter atlasbehandlingen. Förmodar att 7 års snedbelastning inte bara löser sig så där på en eftermiddag. Det är till att fortsätta bita ihop och hoppas på bättring.

Missade dagens utbildning inom politiken då min mage är i totalt uppror och i ärlighetens namn är jag så trött att jag skulle kunna stå och sova så jag hade förmodligen inte orkat hålla mig vaken hela dagen. Nåja...det kommer väl fler tillfällen om jag nu känner att jag vill ge mig in i politikens ruttna värld...

Idag vart jag tvungen att riva tobak igen om jag ska ha några cigg i veckan. Skulle egentligen gjort det igår men lusten föll aldrig riktigt på. Inte för att jag hade mer lust idag men om jag ska ha något att röka får jag snällt se till att tobaken blir färdig i tid... Nu ligger den på torkning i väntan på rätt fukthalt innan jag kan rulla dem. Eftersom jag bara har två cigg kvar lär det bli kris innan den hunnit bli torr så därför har jag lagt lite tobak vid datorns fläkt så den torkar lite snabbare! Alla sätt är bra utom de dåliga!

Over änd out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.