Mina bilder

måndag 27 juli 2009

Stick!!

Gårdagens promenad har gett mej olidlig värk i ryggen. Klarar inte sitta några längre stunder idag vilket innebar att jag avbokade min tid hos psykiatrin. Skulle dit för att kolla över min medicinering och eventuellt få nervblockerare insatt. Ligger mest i sängen idag...allt annat gör bara ont ont ont. :(

Efter att ha masat mej ur sängen för femtioelfte gången idag åt jag lite flingor och fil. Satte mej på verandan med lite kaffe men värken i ryggen gjorde sej snabbt påmind igen. Under tiden jag satt där ute lyckades en bålgeting krypa upp i mitt ena byxben och när jag gick ner i källaren för att lägga mej igen lyckades den jäkeln sticka mej både i knävecket och i mitt högra pekfinger. Det var evigheter sen jag blev stungen av en geting och hade inte alls minnet av att det skulle göra så brännande ont...*skriii*
fingret svullnade snabbt till det dubbla och efter fem minuter hade hela handen domnat bort. Ringde mamma för att höra om hon hade allergitabletter eller cortison hemma. De var ute och plockade svamp så där fick jag ingen hjälp. Efter ytterligare fem minuter började jag må illa och jag fick dubbelseende samtidigt som jag började få stickningar ända upp i armbågen. Dränkte in sticket i fingret med alsolsprit och salubrin men det gjorde ingen skillnad... När mamma ringde tillbaka efter att ha kommit hem från svamprundan (vilken gav 6 liter kantareller) bad hon mej komma och ta tabletter eftersom jag inte blivit bättre. Det har nu gått över en timme sedan sticket och det gör fortfarande lika ont och fingret är så svullet att det ser ut till att sprängas vilken sekund som helst!! :o Får hoppas att det lägger sej men tabletterna verkar inte hjälpa ett skit... :(

Sara Sjöström slog återigen världsrekord på 100m fjäril!! Vilken bragd!! Hur stor kommer denna tonåring att bli?!?

Behöver väl knappast göra tillägget om att jag inte hört ett ljud från en viss person idag...besviken men inga fler tårar!!

Har ägnat kvällen till att kolla över lite lokaler för att starta eget. Har hittat en perfekt lokal som jag ska titta närmare på!!

Nu kan jag äntligen böja mitt finger igen (23.40) så jag får ta igen lite vid datorn som jag inte kunnat göra tidigare idag. det går lite segt i skallen men ska säkert hinna färdigt till fredag med allt som ska vara klart inför helgen. Efter helgen ska jag ta tag i starta-eget-grejset vilket ska bli skitkul!! Ska även bege mej till skroten för att hitta en startmotor till bilen samt skruva ner en växellåda till RN:s bil...

CO får en massa kramar för att bota huvudvärken!! Tänker på dej gumsan och ser fram emot helgen!! Hoppas du vaknar med ett sött leende och skallabanket är borta med vinden!! Själv ska jag sitta uppe en stund till och jobba innan jag dunkar huvudet i kudden!!
Sköt om er alla nära & kära!!
Puss & Kram

Lejongap

1 kommentar:

  1. Tack gumman, huvudvärken försvann men haft en jävulsk natt med ryggont...som fortfarande sitter i. Men nu ska jag jobba förhoppningvis blir den bättre under dagen.

    Hoppas att även din rygg å dina stick är bättre idag.

    Om jag vaknar med ett sött leende på morgonen vet jag inte (är like småkinkig på mojnarna...hahaha) men du får väl se på lördag om jag har ett leende eller ej, sj är det svårt att kolla;)) *S*

    Bamsekramar

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.