Mina bilder

söndag 26 juli 2009

Utnyttja mej!!

De orden måste stå i min panna eller är det så att jag är FÖR jävla snäll i den här förbannat skruvade världen??? Jag är bitter, ledsen och sårad...IGEN!!

Jag gick en promenad ner till graven ikväll för att skingra alla tankar men tårarna slutar fan inte rinna. Satt och bad Emil om kraft att orka...att orka ta mej vidare!! Hur fan jag nu ska orka när jag inte upplever annat än svek gång på gång. Alla motgångar jag haft/har i livet tär sönder mej.

Jag kanske är dum nog att tro att det finns människor som inte utnyttjar min snällhet?! Jag HAR andra värderingar efter Emils död som gör att jag är den jag är idag. Jag vill inte lura människor eller få dem att må dåligt. Jag tror väl om andra tills motsatsen är bevisad MEN jag HATAR att känna mej utnyttjad och förd bakom ljuset. Att ljuga för mej och tro att jag sedan ska vara vän med någon är halvt skrattretande men vad gör jag?? Jag FÖRLÅTER...om och om igen *suck* Pratade med MB ikväll och sa att jag funderar på att gå en kurs... "Hur man blir en bitch" men han tyckte inte det passade mej...

Jag ÄR rädd för förhållanden...kanske på grund av alla svek...kanske rädslan av att binda mej eller att återigen bli sviken. Även denna gång fick jag uppfattningen av att vi hade nåt mer än en kk-relation...jag måtte vara hur korkad som helst!! :o
Han har plötsligt "annat att göra än att ha ett förhållande" och de orden kändes som en kniv rakt in i hjärtat...

Jag brukar inte skriva om mina känslor i denna bemärkelsen i min blogg men jag är trött på att hålla käften...trött på att hålla allt inom mej...trött på att försvara de som sviker mej...trött på att vara så förbannat snäll hela tiden om jag inte kan få detsamma tbx...Jag VET att jag är en underbar människa som ställer upp när det krisar och som finns där när alla skriker till höger och vänster! Jag vet att jag är värdefull och behöver inte ta skit från människor som bevisat att dom inte är värda min vänskap!! Jag tänker inte smutskasta men min bitterhet lär finnas där ett tag...sen får framtiden utvisa hur vår relation kommer att se ut. Jag är sårad...jag är sargad och jag orkar bara "vara" i nuläget... :(

Såg fram emot veckan och att äntligen få träffa CO och det här ska FAN inte förstöra min vecka... Jag kommer att svara på de samtal jag orkar under veckan och svarar jag inte så betyder det INTE att jag är död...bara att jag inte orkar! Jag orkar inte vara social just nu...jag går in i mej själv som vanligt och bearbetar och kommer att skriva av mej som jag brukar. Vet dock inte hur mycket av det som hamnar i min blogg. Jag lever inte längre...jag bara existerar :(
Ta hand om er så lovar jag att ta hand om mej så gott jag kan och orkar!
Puss & Kram

Tistel

8 kommentarer:

  1. Hej min vän!

    Jag tycker du är stark som orka skriva om det.
    Du är en fin människa och jag är glad att ha dig som vän. Du är alltid välkommen till mig och prata eller bara vaa.
    Ta hand om dig.
    Massa kramar till dig.

    SvaraRadera
  2. Gumman...det gör mej ont att läsa detta och jag hoppas att jag kan vara en axel att luta dej mot och kuna ge ialf ngr råd när vi ses på fredag. För gudarnas skall veta att du ÄR värdefull, fantastisk, snäll, underbar så låt inte ngn annan tala om annat för dej eller för allt i världen TRO inte SJ att u är det!!

    *kramarom dej hårt å länge å lutar ditt huvud mot min axel så att du får vila en stund*

    Ser frameot att få träffa dej till helgenå hoppas att jag kan få dej på andra tankar då:)

    SvaraRadera
  3. Tack för att ni finns...bägge två!! D e tungt just nu...men jag klarar mej alltid...envis som jag är. Skönt att ha vänner som lånar ut sina axlar!! Kram på er

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!!
    Jag beundrar dig mycket för den glöd du ändå verkar att ha..Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för dig..Du vet att jag ställer upp för dig om det skulle vara något..Va rädd om dig..Du är en värdefull vän..Jag gillar dig för den du är..Skickar över en massa kramar för de är du värda och mer där till..Va rädd om dig..
    Kramar från
    Johan

    SvaraRadera
  5. Fina Cicci...
    Är det någon som känner igen sig i det du skriver, så är det jag.
    Alltid den som finns där för dom man TROR betyder något för en.
    Man ger allt och vad får man tillbaka?
    Man går på samma nit gång efter annan.
    Karusellen är igång och snurrar bara fortare och fortare och så ska inte livet vara, utan en berg och dalbana...
    Att bli sårad är det som gör mest ont!!
    Men det GÅR att ändra sitt beteende.
    Jag ställde mig frågan varför jag blev utnyttjad i så många år. Svaret hade jag mitt framför näsan. Svaret var att jag tillät det ske gång efter annan!
    När jag fick mer skinn på näsan och bättre självkänsla, lärde jag mig att säga det berömda ordet NEJ!!!
    Jag bevisade för mig att jag inte behövde söka uppmärksamhet (att duga) genom att alltid finnas där för andra! Jag dög så bra som jag var utan att låta energitjuvarna sakta ta död på mig!
    Idag lever jag MITT liv och inte det liv som andra förväntar sig av mig och jisses Amalia, vilket underbart liv jag lever idag!!!

    Du vet var jag finns gumman!!!

    Kramar i mängd!!
    // Chrissie

    SvaraRadera
  6. Så väl jag kände igen mej i ditt inlähh Chrissie å jag skall försöka göra å vara lika stark som du är - för det är så sant; det ärför att man inte klarar av att säga det berömda "Nej":et som det blir så.
    Tack för påminnelsen - ska försöka efterleva den=)

    Kramar från en anna Cissi

    SvaraRadera
  7. Kan juh inte ägna hela dagarna åt att säga NEJ till folk om jag vill träffa nån för tusan...:(
    Man måste våga för att vinna men vinner inget på att bli sviken...snarare gör det det svårare att lita på folk. Jag har lärt mej säga NEJ till saker jag inte känner för att göra eller som inte gagnar mej ett skit. Jag är fortfarande föör snäll men det är inte lätt att veta om man blir utnyttjad eller ej i förväg. Nu i efterhand vet jag vad han gick för och vem han är. Falskheten är inte alltid den lättaste...
    Jag vet som tur är vilka jag KAN lita på i ur och skur!!
    Kramisar till alla er!!

    SvaraRadera
  8. Men Cicci..
    Inte menar jag att man ska säga nej till allt och alla... Då kan man ju lika gärna bygga sig en koja i skogen och bli eremit!
    Jag menar ju att säga nej till det som inte känns bra för en, precis som du skriver.
    Sen är det ju inte fel att "känna av" nytt folk man kommer i kontakt med innan man ger av hela sin själ!
    Love hurts, det är en sak som är säker!!!
    Den sista idioten är inte född och vi lär nog springa på ett gäng till!!

    Hoppas du mår bättre etfter sticket.. Fy fabian att bli stungen av en sån DC9:a!!!

    Kramen
    Chrissie

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.