Mina bilder

lördag 1 november 2014

BoxarCicci - mitt nya smeknamn!

Igår kom det efterlängtade beskedet från FK och min sjukersättning har äntligen gått igenom. Inte för att det kommer att ge nämnvärt mycket mer pengar än jag får i existensminimum från socialen men jag kommer att slippa ha med dem att göra i fortsättningen och bara det är hur jävla skönt som helst!! Jag har betalat tillbaka varenda krona jag fått från dem de senaste 6 månaderna och det känns som en befrielse på något sätt!

Svullnaden i ansiktet har lagt sig en aning men jag ser fortfarande ut som om jag har blivit misshandlad! Tyvärr vill inte min telefon och dator kommunicera längre! Jag kan inte få bilden från telefonen in i datorn som jag hade tänkt lägga upp här för att visa hur jävlig jag ser ut! :) Datorn säger att telefonen är tom och jag kommer inte åt filerna... Inte nog med att skrivaren jävlas och inte skriver ut som jag vill - all teknik verkar jävlas med mig nu för tiden!

Jag testade att skicka bilden till min mail men det verkar inte heller fungera för något mail har inte dykt upp trots att jag skickat bilden tre gånger. Det är väl inte meningen att jag ska visa upp mitt svullna nylle här... :)

Antibiotikan jag fick ska tas i samband med måltid vilket innebär att jag måste äta frukost de följande tio dagarna fast det är det värsta jag vet att äta så tidigt på morgonen. Nåja...en rutin som är mer nyttig för mig än skadlig så why not!?!

Härom dagen var vi ute i skogen för att leta de sista svamparna men det var minsann inte lätt att hitta dem bland alla nyfallna löv. Lyckades hitta där jag vet att det tidigare stått svamp men det blev inte många svampar inte... Frös gjorde jag oxå när vi var ute så jag gick väl lite snabbare än vanligt för att få upp temperaturen lite - missade förmodligen många svampar på grund av det. Något höften uppenbarligen inte gillade eftersom jag fick mer värk efter skogspromenaden.

Igår hämtade jag ut mina nya morfinplåster. I fyra veckor ska dosen halveras och sedan ska jag testa fasa ut dem för att sedan bli morfinfri igen. Hur det kommer att gå med värken blir intressant och hur dåligt jag kommer att må vid utfasningen denna gång. Sist var det rena helvetet i sju veckor men den gången slutade jag tvärt och fasade inte ut morfinet som jag gör denna gång. Jag lyckades härda ut de sju veckorna förra gången och ska förmodligen lyckas även denna gång! På måndag börjar jag med den lägre dosen och sen återstår det att se om jag härdar ut smärtorna eller inte...

Näe...nu är det dags för piller och lite frulle! På återhörande...

Puss & pannkaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.