Mina bilder

torsdag 29 januari 2009

Fullt ös medvetslös!!

Vilopulsen är uppe i 90...jag kan inte sova trots att jag känner mej tröttare än på evigheter...jag håller på att sätta rekord i stillastående höjdhoppsflämtning igen... :(
Om två dagar ska lägenheten vara tom...vilket den inte är på långa vägar :0
Garaget ska va tomt men det är fullt med grejor!!
Förrådet ska va tomt...finns lite grejor kvar där men vinden är iaf tömd!!
Sen ska halva köket städas samt vardagsrummet, hallen och toaletten...inte att förglömma...sex fönster ska putsas...känner jag stress??? Naaaaj...inte alls...*ljuger så bra!!*

Vill hinna med allt och alla!! När jag var hos företagsläkaren idag så diskuterade vi stresshantering och förmågan att säga NEJ samt tacka JA till hjälp...tränar sååååå frenetiskt på detta men det äääär så himla svårt!! Jag vill juh så himla mycke hela tiden...varför räcker inte tiden till?? Att jag sovit tre timmar per natt den sista veckan har minsann inte gett mej mer tid... :( Eller beror det på att jag mest fungerar som en zoombie som rantar runt bland alla lådor och försöker få ut det sista ur lägenheten men får ingenting gjort... :o Hur gör man????

Idag gick jag upp klockan sju efter att ha somnat vid fyra...yrade iväg till läkaren halv nio...skulle hem å vila en stund men började på att dra ner högtalarkablar som satt längs golvlisterna...sen kom syster yster vid tio och vi fick bege oss ner i förrådet för att hitta en kabel till min scanner...det tog sin tid att möblera om lådor tills vi hittade rätt låda!! När vi väl hittat den scannade vi in hennes intyg som hon skulle ge sin nya arbetsgivare och sen körde vi till Netto för att hämta fler bananlådor...passade på att handla lite och sprang naturligtvis på morfar som var pratsjukare än vanligt. Nästa anhalt var posten för att hämta ut min nya webcam...vidare till apoteket för att hämta ut salva för näsan och cortison för mina eksem i öronen. Avslutade turen med att köra och hämta en bok jag köpt på tradera till OR och körde sedan och hämtade exets bil för att låna den till Älmhult. Hann hem och byta kläder innan jag körde dit och hann precis i tid för att träffa min nya läkare...*andan i halsen*

Besöket tog 1 1/2 timme. Vandrade därifrån raka vägen till "Garderoben" som hade 85% rea på kläder. Passade på att handla lite kläder till LNs nyfödda flicka. ML ringde och sa att hon var på ingång så det var bara att sätta sej i bilen för att köra hem. Hon kom med goda bullar så vi tog en fika innan vi satte igång med att färdigställa hennes projektarbete. Efter en halvtimme dök CN upp för att hjälpa mej packa å rensa i garaget. Dönade ner där och höll på tills det var för mörkt att fortsätta. Fick undan en hel del!! Upp i lägenheten igen och fortsatte med projektarbetet en timme innan jag ställde mej och lagade mat. Pasta med bacon och ädelostsås!! (kostade 35.- och räckte till 3 pers!!) Höll sedan på med arbetet fram till halv tio sen körde jag hem ML. Kvart i elva var jag hemma igen och började packa ner böcker...insåg att jag inte orkade mer så jag satte mej här för att skriva innan jag kryper ner i sängen för nästsista gången...tältsängen alltså!! Sen åker den till skroten...*s* Tror ni jag hade hunnit med mer idag??

Min kropp känner sej rätt färdig iaf även om jag skulle kunnat gjort mer...en stressig dag men jag har överlevt den me!!
Stressa lugnt vänner!!
Älskar er!!
Puss & Kram

Kaktus

2 kommentarer:

  1. Nu. Tar. Du. Det. LUGNT!!! *småskäller på dej* Du måste vara rädd om dej (vet du vad det betyder eg...hmm..undrar det jag:)
    Du är inte till ngn nytta för vare sej andra eller dej själv (den viktigaste) om du inte saktar ner å slutar köra i 300!! Okej vännen? *kramarom*
    Orolig för dej juh.

    Hoppas natten medför många timmars sömn - det behöver å har du gjort dej förtjänt av. Sj så spökar värken mer än vanligt ikväll så nu kryper jag ner i sängen å tittar på en film på tv6.

    Natti natti snäckan!!

    SvaraRadera
  2. Jag vet vännen...lovar att varva ner när flytten är klar men tidspressen får mej att köra på mer än jag egentligen vill...:(

    Någon sömn blev det inte heller tyvärr men imorgon är allt klart utom alla sopor som ska iväg till tippen...som jag skrev i nattens blogg så får jag flirta med fastighetsskötaren om jag kan få ha garaget kvar tills på onsdag så slipper jag känna mer panik. När allt det är klart kommer jag förmodligen att kunna slappna av igen och andas ut. Blir till att köra avslappningsövningar för fulla muggar!!

    Inte kul att din värk blivit värre. Har det med kylan att göra??
    Tänker på dej vännen!! Ta hand om dej!!
    Kramelikram

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.