Mina bilder

lördag 9 augusti 2014

Jag visste inte...

...att jag hade min blogg stängd och att bara vissa fick läsa den. Jag trodde dock att man var tvungen att ha google+ för att man ska kunna läsa men jag vet inte om man ens behöver det  längre. Jag tittade i mina inställningar och såg att bloggen var stängd med undantag för ett gäng mailadresser som var godkända för läsning. Minns inte ens varför jag skulle ha den stängd från första början men någon anledning hade jag kanske. Numera är den iaf öppen för allmän beskådning...

Natten har varit pissig och jag är trött som en igelkott i vinterdvala. Ändå har jag inte ro att gå och lägga mig för att sova några timmar till. Tror dock det hade behövt så jag får väl tvinga mig till det förr eller senare om jag inte ska sitta och somna...

Läste idag att Helsingborg ska börja återvinna sopor. Något jag trodde var självklart på större orter och jag har haft funderingar på att få igång något liknande i Klippan med hjälp av Arbetsförmedlingen. Dock ligger denna planering en bra bit fram i tiden. Just nu orkar jag bara fokusera på rehabilitering hos sjukgymnasten som snart kommer utöka till tre gånger i veckan! Jag ska nämligen få vara med och testa medicinsk yoga som kör igång i slutet av månaden. Jag har ingen aning om vad detta innebär men det lät intressant och yoga har jag velat testa en längre tid.

Jag hoppas den, tillsammans med akupunkturen, ska lindra mina smärtor och göra vardagen lite mer dräglig. Just nu skär smärtorna som knivar i ryggen. Masserade kärleken igår då hans rygg är lika stel som ett järnrör och det är dags för honom att börja gå hos min sjukgymnast om han ska få loss alla spänningar i ryggen. Jag må ha starka nypor men jag har inte kraften som krävs för att få loss muskelknutorna och jag vet att hon kommer att kunna hjälpa honom!

Jag har funderingar på att försöka börja simma igen när simhallen har öppnat igen. Dock tror jag att jag ska vänta och se hur och vilken effekt yogan har på kroppen så jag inte tar mig vatten över huvudet... Min kurator tyckte inte jag skulle simma överhuvudtaget utan nyttja varje tillfälle i varmvattenbassängen till floating/avslappningsövningar istället. Jag ska höra med min sjukgymnast om det finns tider för sjukgymnastik i varmvattenbassängen vilket hade varit perfekt. Då tränar jag kroppen utan större påfrestningar och gör bara de rörelser som känns ok för kroppen.

Puss & pannkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.