Mina bilder

fredag 20 februari 2009

Är huvudet dumt får kroppen lida... :(

Av rubriken att döma kan ni säkert lista ut att Cicci lyckades med bedriften att göra föööör mycket. Inte nog med storstädningen eller den kalla promenaden hem från puben i lördags så spädde jag på med ytterligare lite städning på tisdagen. Jag lovar att det var lite städning!! Pallade inte med så mycket av den varan utan åkte ut till mamma istället för att ta lite bilder när sonen och hans kusiner åkte pulka.







Kylan gjorde inte värken bättre och jag hade så pass ont på eftermiddagen att jag avbokade PB-mötet. Detta gav mej senare ångest eftersom RN satt där inne själv och väntade på att de andra skulle dyka upp vilket de inte gjorde. Sorry!! Är glad att jag hade vett att ringa och tala om att jag inte skulle komma...

Orkade inte ta mej för mycke den kvällen utan mer eller mindre stupade i säng när jag kom hem. Kände mej helt ur gängorna... :(

Onsdagsförmiddagen minns jag knappt. Efter lunch fick jag ett mess från RN vilket gjorde att jag och ML begav oss in till Krd för att ta en fika med honom och tjöta lite skit. På vägen hem fick jag grymt ont i magen vilket fortfarande inte släppt. Antar att det är nya blodcystor som jävlas...
När jag kom hem var CN här med familjen. Äldsta tösen är gudomligt söt och lyckas charma vem som helst. Lilltösen gör fortfarande inte mycket väsen av sej men blev denna dag en hel månad gammal!! Somnade halv nio och vaknade igen strax efter elva. Gick upp för att fixa till mej för natten och la mej igen och sov mer eller mindre hela natten...fram till tjugo över sex iaf!! Minns att jag återigen haft skumma drömmar!! :o

Idag följde jag med ML till Hlm för att hon skulle göra vid sina naglar. Passade på att unna mej en manikyr av enklaste sorten. Efter det stack jag hem till CN för att flabba kaffe och prata lite om Amway inför måndagens produktvisning. Körde efter det och handlade det som saknades till kvällens middag...kalops!! Åkte hem och kockade sen vilade jag medan köttet koktes mört och gott. Blev en sen middag eftersom jag var hemma sent vilket sonen oxå var. Han hade varit iväg på Laserdom i Krd.
Avslutade (dumt nog) kvällen med att titta på en av mina favoritfilmer så nu har jag bölat i nån timme och huvudet känns alldeles svullet...*suck* Sweet November heter filmen...har du inte sett den så kan jag rekommendera den!! Speciellt om du behöver gråta!!

Pratade en sväng med JP på MSN ikväll vilket inte var igår!! Han var i målartagen även om det lät mysko att HAN var vit efter målandet...undrar hur taket såg ut då?!? :o

Har planer på att stiga upp tidigt för att köra iväg och sola samt handla hem lite god frukost men får allt se hur det går med dom planeran...
Hoppas ni sover gott i vintermörkret...snön faller lätt utanför fönstret...längtar efter våren!!
Puss & Kram

Solros

2 kommentarer:

  1. Hej!!
    När ska du lära dig att ta det lugnt vännen??
    Du måste vara rädd om dig..Det är nog många som håller med mig att du måste börja att ta det lugnt..Hoppas du får en skön helg..Va rädd om dig och försök att ta det lugnt..Skickar över ett gäng kramar till dig för det är du värd..
    Johan

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!!
    Jag tar det lugnt...emellanåt!! Känns bara så kul att "ha ett liv" igen även om smärtorna gör sej påminda då och då. Det går trots allt inte att jämföra med tiden innan IMC i Malmö. Kallar min sjukgymnast för trollkarl juh!!!! :D
    Snart börjar arbetsträning och då måste jag lyssna mer på kroppen samt föra dagbok över ALLT jag gör under dagarna. Blir säkerligen lite andra rutiner men för stunden är jag gladare än på länge även om jag far å flänger som en tossing vissa dagar!! Alla dagar är inte lika hektiska vännen!! Ta hand om dej och tack för att du bryr dej som du gör!!
    Kramisar

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.