Mina bilder

söndag 8 februari 2009

Det är nog så...

...att jag är en av de få som verkligen njuter av att det har snöat i helgen!! Älskar snön och hoppas det kommer mer fram till nästa vecka när barnen har sportlov!! Minns vintrarna när jag själv var liten då det fanns massor med snö att bygga grottor och gångar i. Man kunde vara ute och åka pulka eller skidor hela dagarna för att sedan komma in till en kopp varm choklad!! Det var vinter när det skulle vara vinter istället för som idag där det är snö ena dagen som följs av slask och rå kyla. Hellre minusgrader och klarblå himmel där luften inte är rå så det skär i ryggmärgen när man är utomhus. Avundas alla som varit eller ska på skidsemester i år men håller tummarna för att även jag ska kunna åka lite skidor i år!!

Idag tog jag en lång promenad i solen och det kändes helt underbart skönt. Dock gillade jag inte att frosten gjorde rena isgatan på eftermiddagen. Antar att det hänt en hel del olyckor under denna svarta halka. Obehagligt till max!!

Har denna helgen städat en hel del...alldeles för mycket om värken får säga sitt men det har känts hyfsat lagom. Har fått undan lite tvätt...ätit en himla massa god mat...umgåtts alldeles för lite med sonen (han har mest umgåtts med sin dator som vanligt) men ikväll "tvingades" han titta på tv med sina slöa föräldrar!! Är det söndag så är det!! :D

Har fått för mej att få bort blekheten i nyllet och lagt mej i solariet för andra gången i år. Pallade hela femton minuter idag innan jag fick panik och for upp fräknigare än Pippi Långstrump!! Har bokat en ny tid på tisdag morgon och det återstår att se om jag fixar hela 20 minuter då...*s*

Har tittat på boende i helgen. Ett parhus med 3 rum och kök men har inte bestämt mej för om jag ska nappa eller ej. Hyran är något hög och det ligger lite fel med tanke på att jag inte har nån bil. CN har tipsat mej om fler lägenheter så jag får vänta och se vad som händer. Känner inte att jag sitter i sjön även om jag längtar efter att komma till ro i något eget igen. En dag i taget... :D

Syster AB har köpt kamera och i veckan ska vi ut på rövartåg och fotografera massor!! Ska bli skitkul!! Det väntar kanske en överraskning från hennes sida oxå i veckan och jag är såååå nyfiken!! :o

EL har skickat en himskans massa söta mess i helgen och jag hoppas han frisknar till snart så vi kan ta vår lunch nån dag. Inte kul när alla är sjuka till höger och vänster. Pratade med RN idag och han verkar liiite bättre men lät fortfarande krasslig trots att det är över två veckor sen han blev sjuk...:( *kramar om er båda*

Imorgon har jag lite småsaker att fixa samt lite tvätt till att få undan!! Känns skönt att inte ha nåt överhängande för stunden. Mitt inre behöver vila!!
Hoppas alla får en underbar vecka!! På återhörande...
Puss & Kram

Vintergäck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.