Mina bilder

torsdag 12 februari 2009

Fotomodeller

Vaknade tidigt och skulle hämta ML vid stationen men hon missade tåget hemifrån så hon skulle bli en timme sen. Somnade om men väcktes ganska snart av att CN ringde och undrade när vi skulle bege oss mot Malmö. Vi bestämde att hon skulle hämta ML vid stationen och komma hit för att äta frukost innan vi körde vidare.

Snötäcket hade ökat något under natten vilket gjorde att vi ville komma iväg tidigare. Resan gick via Simrishamn till Malmö för att hämta upp CNs mamma och lillasyster. Vi var framme vid Turning Torso strax innan vi skulle vara på plats. På tolfte våningen hittade vi The Studio där CN, ML, ZN och LN skulle stylas och fotas!! Först sminkades tjejerna och sedan fixades frisyrerna till. De blev riktigt fina faktiskt och jag ångrade lite smått att jag tackat nej till att vara med. Vidare in i studion för fotografering och sedan redigerades och sorterades bilderna innan vi kallades in för en visning. Efter det fick de beställa de bilder de ville köpa med sej hem. Det slutade med att CN och ML gick därifrån med samtliga bilder medan ZN och LN tog 50 bilder gemensamt. Många av bilderna var riktigt lyckade!! Nedan visas en av MLs bilder...en av mina många favoriter på henne!!



Efter lite strul och mat begav vi oss hemåt i snöyran. Jag var inte hemma förrän 23.00 och det tog inte lång tid innan jag hamnade i sängen!! Sova sova sova!!

Idag har jag varit ute och fotograferat lite med lillasyster AB. Det var hyfsat kallt ute så det blev inte så många bilder...:( Deras halvgalna hund blev dagens objekt!! Han bara äääälskar grenar...



När vi kylt ner oss tillräckligt åkte vi tillbaka till syrran för att ta en värmande kopp kaffe innan de skulle hämta hem lillkillen. Han var lika rädd för mej som vanligt...:(

Mat stod på schemat och vi (jag och ML) begav oss till Netto för att handla. Idag blev det fisk på menyn med min kräftröra som gottit tillbehör.

Ägnade mestadelen av kvällen framför tv:n men ML fick rycket och färgade mitt hår så nu saknas bara slingorna men det hann vi inte med igår. Tog även några bilder på ML innan jag körde henne till stationen.

Kom i säng sent eftersom vi micklade med DPs stereo och förstärkare till närmare halv två... :o Temperaturen har dalat kraftigt vilket förmodligen innebär en morgondag med strålande solsken!!
Ta hand om er och njut av livet!!
Puss & Kram

Tulpan

4 kommentarer:

  1. Hej snäckan.
    Det låter som att du - äntligen - kan sova om nätterna igen. Hoppas det är så?=D Kanske nu när du kunnat släppa gamla lägenheten...

    Nu blev jag vädans nyfiken på vad det var för fotografering ni var på i Turning Torso. Törs man frga? *blinkar med bägge ögonen så sött ja kan* haha;-)

    Tänker på dej och sänder via cyberspace, ett dussin djuplila tulpaner till dej på Alla Hjärtans Dag.
    Kramizar



    P.s. Ifall du inte själv tänkt på det idag så påminner jag dej nu om vilken fantastisk kvinna du är!:)

    SvaraRadera
  2. Hej!!
    Hoppas att allt är bra med dig..Varje gång man stannar till på osby station så tittar jag automatisk upp mot din gamla lägenhet..Va rädd om dig och framför allt sköt om dig..Skickar med ett par kramar till dig också för det är du värd..
    Johan

    SvaraRadera
  3. Hej Johan!!
    Det är fullt ös som vanligt så länge värken håller sej i schack!! Saknar min gamla lya ska du veta...*snyft*
    Bor hos sonen och hans pappa i väntan på att hitta nåt nytt boende...väntar på arbetsträning...väntar på att höften ska stabiliseras vilket verkar dystert men jag knatar på!!
    Kram
    Cicci

    SvaraRadera
  4. Hej Cissi!!

    Klart du vågar fråga om Turning Torso. De tar precis vilka bilder man vill...jag ville dock inte bli fotad så jag höll mej i bakgrunden å spejade på konceptet istället...*s*
    Tusen idéer i skallen...igen!!

    Sömnen är klart bättre...5-6 timmar per natt nu!! :D Nästan rekord!! sover dock ingenting på dagarna längre. Nu ska bara promenaderna komma igång!!

    Tack för tulpanerna!! Vackra som attan va dom!! ;) Skickar tio röda rosor tbx till en kvinna som jag längtar efter att få träffa!!
    Du är precis lika fantastisk å tänk va oslagbara vi skulle vara tillsammans...inredningsbutik eller va som helst...*ler*

    Ta hand om dej tjejen. Ser fram emot en fika framöver!!
    Kramisar i massor

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.