Mina bilder

onsdag 11 februari 2009

Internminne??

Ibland undrar jag vart mitt minne tagit vägen... Tror att det lagras på något internminne som någon sen plockar ut för det KAN inte vara normalt att vara så fruktansvärt glömsk som jag är för stunden...:(

Skulle försöka komma ihåg vad morgondagen bjöd på och det tog mej över tre timmar att komma på vad jag hade hittat på!!! När jag väl kom på en sak så ramlade förvisso pusselbitarna på plats...

Resumé

ML vaknade halvt hysterisk på grund av exets väckarklocka satte igång...vi snackar om disko-nivå på radion när den sätter igång klockan sex på morgonen. Är man inte van så hoppar man klart i taket av ljudnivån. Att han sen inte vaknar utan låter den spela X antal minuter gör inte saken bättre. Han ligger 5 meter från stereon och vi två trappor ner!!

När hon väl återhämtat sej från chocken så begav vi oss till Kristianstad för att hon skulle skriva sitt teoriprov. Eftersom väglaget inte var det bästa begav vi oss iväg i god tid och hade gott om tid på oss när vi väl kom fram. Tog en frukost på Mc innan det var dags för skrivning. Trots att jag höll ALLA två tummarna så gick det tyvärr inte vägen... :( Hon måste skriva om provet nästa vecka...

Efter skrivningen hade vi fem timmar att slå ihjäl innan jag skulle på Pappa-Barn-träff inne i stan. Vi körde först till Biltema för att shoppa nya torkarblad till bilen samt spolarvätska eftersom det knappt gick att titta ut genom vindrutan...torkarbladen va så kassa så de lät mest som en plågad katt!!

När byte och påfyllning var avklarade körde vi till Rusta för att köpa hårfärg. Tyvärr var den inte lika billig som vanligt så jag struntade i att handla nån. Slutade med att jag kom till kassan med såpbubblor istället. Vad jag kommer att använda det till kommer ni att få se i framtiden!! Den som har lever får se... ;)

Färden gick vidare till ÖB men fastnade inte där så länge utan for vidare till Eko för att fördriva de sista tre timmarna... Hittade hårfärg där till hyfsat pris!! Gick runt bland hyllorna där och försökte grubbla ut nåt att ge till moster som fyller 55 den 13:e. TOTALSTOPP i skallen!! Har inte den blekaste aning om vad jag ska ge henne. Det hon inte har skaffar hon juh själv om hon behöver det...boooring!! Min bror har precis fyllt 40 och ska fira detta på lördag...där råder oxå stiltje men där finns iaf nödlösning med presentkort om jag inte kommer på något!! Lyckades i vilket alla som helst inte hitta något roligt...eller jo...det gjorde jag!! Jag och ML hittade två stolar i butiken med massagedynor på...gissa vilka som satt där och gottade sej i en halvtimme?!?! :D

När vi väl kommit igenom kassorna haffades vi av Telenors envisa telefonförsäljare. Eftersom mitt abonnemang snart löper ut så har jag haft funderingar på att hoppa på nåt nytt så jag ville stanna och lyssna på vad de hade att erbjuda. Slutade med att jag gick hem med en ny telefon!! Hur nöjd som helst med vad jag fick för erbjudande men kan avslöja att hade grabben inte haft bland världens vackraste ögon så hade jag nog inte nappat denna dag utan väntat MINST en vecka...*s*



Träffen med Pappa-Barn vart supernajs. Mycke prat och lite fika!! Efter 2 1/2 timme var det dags att återvända hemåt. Körde ML till Hässleholm och sen hem för att mer eller mindre stupa i säng efter en lång och intensiv dag. Innan sänggående var jag dock tvungen att ha ihjäl alla myror som plötsligt invaderat mitt rum...ska dom verkligen va vakna nu??? :o

Jag ska i vilket fall som helst natta mej nu. Även denna dag har varit lång och måste smältas innan jag bloggar vidare!! På återhörande.....
Puss & Kram

Syrén

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.