Mina bilder

lördag 7 februari 2009

Veckan som gick....

Tiden bara springer iväg...jag hänger inte med längre!! Är inte det minsta stresstålig och vet knappt vad jag gör längre. Måndagen ägnades åt fotosession med PG och fyra tjejer från olika delar av Skåne. Lite oplanerat och jäääävligt kallt men hyfsat nöjd med de bilder som togs. Hoppas de andra kände likadant. Var hemma sent och möttes av ett snällt ex som lagat mat åt både mej och ML. Henne hade jag dock släppt av i Hlm för att hon var tvungen att bege sej hem. Stupade i säng för att orka upp och fixa resten i lägenheten under tisdagen.

Vaknade alldeles för sent på tisdagen av att mamma ringde och ville bestämma tid för sista rycket. Jag slängde mej i bilen och städade järnet i lägenheten och var redo för att bära iväg det sista när mamma och ML dök upp. Sen åkte jag och ML iväg för att hämta ett släp och lasta allt skräp för att köra till tippen. Faaan va skönt att se slutet på flytten!! Halv tre var vi helt färdiga!! Jag och ML tog en fika på Tetrollet innan det var dags för besiktning!! OR kom och hämtade sina grejor i garaget under besiktningen och jag fick inga klagomål vilket kändes skönt...jag kunde äntligen andas igen!! Körde iväg och handlade mat för kvällen. Bjöd OR och ML på köttfärslimpa innan jag körde ML till tåget. Sov nåååådigt skönt denna natt!!

Onsdag...började mindre bra :o Hade lovat köra OR till jobbet men var inte människa att hitta bilnycklarna...*hmmm* Han ordnade skjuts och jag somnade om igen. Mamma ringde och väckte mej strax innan elva. Dags att va barnvakt...fortfarande utan bilnycklar tog jag mej en promenad ut till mamma för att passa två sjuka systersöner!! De var mer döda än levande med hosta och hög feber. Varje vaket tillfälle de hade försökte jag få i dom dricka och glass men lyckades inte särskilt bra...:( Mamma körde till apoteket för att fixa "rätt sorts alvedon" och fick hota den minste med att köra honom till sjukhuset om han inte tog alvedonen. Han vägrade ta flytande eller tablett. Han skulle tvunget ha sugtabletter. Efter många om och men fick jag i honom en tablett och han piggnade till efter en stund. Han var så varm att det nästan ångade från hans kropp. Hans puls var skyhög och hade jag inte fått i honom medicin vet jag inte om jag hade vågat stanna kvar med honom där hemma. Fixk middag hos mamma och plockade ihop resterna till sonen och hans pappa. Syrran körde mej hem och jag stupade i säng efter ett tag. Förresten...exet hade tagit fel nycklar på morgonen så det var INTE förvirrade jag som hade förlagt nycklarna!!!!!! :D

Torsdag morgon väcktes jag av att EL ringde. Vi hade bestämt att vi skulle äta lunch i Malmö under dagen men han hade åkt på influensan och vågade inte träffa mej. Vi pratade länge i telefon och sen sov jag en stund till innan jag skulle med tåget till Malmö. Besöket hos sjukgymnasten var efterlängtat eftersom jag en längre tid haft fruktansvärda smärtor i min höft igen. Trodde detta berodde på flytten men det trodde inte sjukgymnasten. Han kunde inte riktigt förklara mina smärtor för han tyckte inte det hängde ihop med mina tidigare smärtor. Min höft har flyttat sej på ett helt annat håll än han trodde skulle vara möjligt med tanke på min skada. Fick återigen höra att jag är KOMPLEX!! :0
Istället för tremånadersbesök fick jag nu återgå till sexveckorsbesök även om han trodde jag skulle gnälla långt innan...(funderar över hur han kan känna mej så väl) Jag håller iaf tummarna för att det ska se bättre ut nästa gång!!

Idag har jag känt mej misshandlad efter TLs behandling igår. Han plågade mej ganska ordentligt men lyckades få bort de obehagliga smärtorna. Han är den bästa trollkarlen i världen!! Synd att det inte varar så länge...:( Min envishet gör att jag inte ger upp iaf och hoppas att höften kommer att hålla sej längre och längre på plats innan jag behöver en ny behandling. Denna gången såg det ut som det gått ett par steg tillbaka men det är väl så hela livet ser ut?!? Lite upp och lite ner...jag är iaf van vid ett sådant liv. Dock har jag gett mej tusan på att det ska va mer upp detta år!!

Ägnat kvällen åt att laga en (för mej) ny måltid som smakade fantastiskt gott. Salsakyckling!! Det var defintivt inte sista gången det tillagades...:D
Tillbringade resten av kvällen framför tv:n där det visades Let's Dance och Die Hard 4.0.
Efter filmen skurade jag dasset och tvättade upp kläder efter ännu en störtblödning...:( Borde fattat att mina magsmärtor berodde på det och inte på att jag ätit för mycke.
Sonen och hans kompis lanar inatt och jag misstänker att jag inte kommer att få så mycket sömn. Nåväl...jag överlever!! Har inget planerat för morgondagen så jag kan ta sovmorgon utan att skämmas!! Hoppas ni får en underbar helg alla vänner!!
Puss & Kram

Fyrklöver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.