Mina bilder

fredag 9 maj 2014

Å regnet det bara öser ner...

Sitter återigen uppe och försöker härda ut mina ryggsmärtor. Jag klantade till medicinerna lite genom att glömma byta morfinplåster i tid varpå värken tillfälligt blivit intensivare. Imorgon lär värken vara på sin vanliga nivå igen - inte för att den är direkt skön den heller...

Dagen har varit lugn och inte alltför mycket har stått på schemat. Jag har fått beställning på en tavla så jag har grubblat lite över hur jag ska göra den. Min väggmålning börjar ta form här hemma. Armarna domnar dock efter några minuters målande och jag kan inte måla mer än 10 min åt gången vilket gör att det tar sin lilla tid. Jag kommer att lägga upp en bild på hur den blev när den väl är klar. Jag är nöjd så här långt iaf... :)

Sitter även och reflekterar och funderar över vad som hänt vårt vackra Sverige och hur många det är som är hatiska mot yttrande- och åsiktsfriheten i det här landet. Det blir ganska mycket hat om man håller på fel fotbollslag, röstar på "fel parti", ser annorlunda ut eller beter sig annorlunda - eller utanför normen...det normala...sån som ingen vill vara egentligen....menar...varför vara normal när man kan vara som mig?!? ;)

Nästa vecka tänkte jag börja sätta mig in i de olika partiprogrammen för att läsa igenom de, för mig, viktigaste frågorna i valdebatten - vård, omsorg, skola, äldrevården, sjuka och våra ungdomar. Tänk om man kunde ta de bästa bitarna från varje parti och låta de regera över respektive område de "tar hem". Då snackar vi demokrati...

Själv försöker jag just nu att inte ge mig in i politiska debatter då jag inte är så insatt i vad respektive parti har för vallöften i år. Det är därför jag kommer ägna en hel del tid åt detta framöver. Jag vet dock vilket parti jag INTE kommer att rösta på!! Nä...Sveinfeldt och Borg kan bli arbetslösa tycker jag!!
De borde leva på existensminimum ett halvår och vara tvungna att jobba trots att de är svårt sjuka...

De borde vara en större del av vardagen och se lite längre än farstukvisten...se människorna, fattigdomen och misären, lyssna på vad de sjuka, svaga och unga har att säga och för bövelen - inför en humanare invandringspolitik och integrering i samhället för dem som kommer hit.

Lyssna på signalerna om alltfler utbrända och dubbelarbetande istället för att införa 6 timmars arbetsdag vilket skulle öka livskvaliteten och samtidigt skapa fler jobb. Ju fler som jobbar desto större blir konsumtionen vilket gör att efterfrågan bli högre och skapar ännu fler jobb. Enkel matematik som Borg borde lära sig och ta efter!!

Auf Wiederhören


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.