Mina bilder

tisdag 13 maj 2014

Vatten...jag är full av vatten...

Måndag och jag nödgades ringa läkaren då mina fötter blivit nästan dubbelt så stora som normalt. Läkaren kollade en massa prover för att utesluta undernäring så jag få vänta på provresultaten. I väntan på dem skrev han ut vätskedrivande som jag skulle ta i 2 veckor. Sen fick jag återkomma om det inte blev bättre. Han tyckte jag såg blek och trött ut (som om jag inte alltid är blek)! Väl att det inte var något allvarligt även om benen ömmar satan!! 

Irriterande att mina armar och händer domnar så fort jag gör någonting. Gamla smärtor och symtom är tillbaka sedan atlaskotan kom på plats. Smärtorna är ungefär de samma samtidigt som nygamla smärtor gör sig påminda. Jag har nervryckningar som heter duga och jag sover sämre än på länge. Tröttheten ligger väl på maxnivå skulle jag tro. Min vänsterarm värker något ofantligt - det känns som om någon gnager inuti armen... :( Den här kroppen skulle minsann behöva en rejäl genomgång....en gång för alla!!

Min psykolog var sjuk idag varpå jag ringde vårdcentralen angående benen. Vi som har deadline med psykiatrikern nästa måndag...ajajaj... 

Vet ni om att jag älskar nätterna?! Det är så tyst och min skalle får ro av att bara lyssna på datorns lågmälda fläkt och klockans tickande på väggen. Det är lugnare i skallen och jag har lättare för att koncentrera mig och får därmed saker gjorda. Inatt står soc-ansökan på schemat för den vill man absolut inte vara sen med i denna kommun! Då kan man få vänta upp till två veckor extra på sina pengar.

Det spänner fortfarande i mina ben så jag hoppas de vätskedrivande tabletterna verkar snabbt så jag kan känna mej "normal" igen! 

Regnet har öst ner mer eller mindre hela natten vilket borde innebära att den där gula skiten regnar bort nu! Allergin har varit på alerten i år - både ögon och näsa rinner samt klåda i ögonen. Det är bara att hoppas att det värsta lagt sig nu även om det var till att hoppas lite för mycket... ;)

Det blir många avbrott från datorn numera eftersom händerna domnar bort och jag måste ta en paus från allt tills jag fått tillbaka känseln igen... Störande värre! 

Jag måste vara sjuk - för jag har tappat motivation och inspiration för fotograferandet och det känns allt annat än bra :( Kanske är det bara så att lusten lagt sig en aning och den hittar tillbaka igen men numera har jag nästan aldrig kameran med mig ut längre. Jag har ju ett antal bilder som ska redigeras och läggas ut så jag kanske ska lägga fokus där ett tag?!? Hmmm.....

Fundrar på att sälja mopeden igen...eftersom jag uppenbarligen inte kan ha den utanför mitt hem utan att någon försöker stjäla den känns det lite bökigt att använda den. Den står i ett källarförråd och jag vet inte ens om jag får upp den därifrån utan hjälp. Den blir stående där nere istället för att användas och det känns lite onödigt. När de försökte stjäla den sist förstörde de låset på sitsen fast inte helt utan det går fortfarande att öppna den med nyckel. Blir så förbannad när människor inte kan skilja på ditt och mitt. 

Jag spelar Travian igen trots att jag lovat mig själv att aldrig spela det där nedrans spelet fler gånger. Det tog ju sådan tid och jag satt alltid klistrad vid datorn. Nu spelar jag på en sk slöserver vilket innebär att jag inte behöver sitta och vakta kontot på samma sätt men visst är det mer tid vid datorn numera. Både spelet, hemsidan, facebook och bloggen har blivit mer använt än på länge länge.... Ork och lust har inte funnits där helt enkelt!! 

På återhörande...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.