Mina bilder

onsdag 14 maj 2014

Fuck demokratin...

Jag höll mig borta från Facebook ett tag och efter att ha varit där nu i två dagar ångrar jag bittert att jag tittade in igen. Jag fattar inte hur människor tänker längre. Demokratin existerar verkligen inte och alla de som kallar SD för ett rasistiskt parti har förmodligen inte läst deras partiprogram. Jag är trött på människor som bara ska förstöra och bråka bara för att alla inte är av samma åsikt. Vi har inte hellre samma livsöden bakom oss som ligger till beslut för hur hen väljer att tänka/vara. Vi har olika mål i livet och vill självklart uppnå olika saker. Vi tycker olika och låt människor få göra detta utan att det ska förstöras en massa.

Olika grupperingar har startats på FB som uppmanar till olagliga handlingar. Skolklasser skolkar för att "stå upp för sitt Sverige" och därmed förhindrar vissa människor att komma till tals. SD-anhängare misshandlas och trakasseras. Demokrati?? Inte i mina öron...

Jag är fortfarande emot landets INVANDRINGSPOLITIK och det betyder inte att jag är emot invandrarna. Jag är emot att vår lagstiftning ser ut som den gör med för milda straff och straffrabatt till kvinnor. Jag är emot ALL form av våld och jag tycker att alla ska få komma till tals utan att störas av demonstranter som förhindrar detta. Hoppas alla de Göteborgare som sabbade känner att de stått upp för demokratin i det här landet.

Nä...ska nog sätta mig och läsa vidare i SD:s partiprogram och se om jag kan hitta något rasistiskt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.