Mina bilder

onsdag 7 maj 2014

Plötsligt så händer det...

Jag raderade över 35.000 mail idag! Det gjorde inte ont alls.... Ska nog kunna radera ytterligare 20.000 bara så där - utan att skämmas. Bara bort med alla projekt och tankar på att det kommer en dag då jag verkligen läser dessa sparade mail. Jag hade mail sparade sedan 2008 över saker jag skulle vilja göra eller tips på roliga aktiviteter för barn. Den som spar han har, sägs det - jag gjorde dock ett klokt val att bara radera ALLA mail som inte har någon betydelse för mig och inkorgen blev hyfsat tom. Vissa mail vill jag ta en närmare titt på innan jag kastar dem eftersom de är från vänner och bekanta.

Apropå någonting helt annat.... Jag har nu så mycket vätska i benen att det känns som om det skvalpar i fötterna när jag går... Högra foten är dubbelt så stor som den vänstra och det går knappt att få ner foten i en sko :S

Måste blötlägga lite tobak idag så jag kan riva den. Det håller inte att köpa cigaretter när man lever på socialbidrag. Min kära granne - numera exgranne -körde tobaken i sin mixer förut men jag har inte samma snits som henne. Jag fick nästan bara pulver när jag försökte mala den i mixern. Kanske lite övning krävs innan jag får till det men tror jag håller mig till kvarnen så länge. Helt klart jobbigare men resultatet brukar bli lite bättre än i mixern.

Våren kom och gick känns det som. Det hela gick väldans snabbt och hela luften är full av det där eländiga gula skiten och hela min hjärna är seg av all pollen. Både näsa och ögon rinner och kliar så fort jag vistas utanför dörren. Det är bara att härda ut till första regnet kommer så det lägger sig en aning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.