Mina bilder

måndag 12 maj 2014

En natts tankar.

Detta blogginlägg kommer att bli spännande då jag kommer att skriva om allt som poppar upp i min skalle under natten. En salig blandning med andra ord. Jag sitter vanligen och spelar spel på min dator eller telefon om nätterna och emellanåt ploppar det upp saker i skallen som jag många gånger ångrat att jag inte skrivit ner eftersom jag glömmer så lätt... Därför tänkte jag köra en "nattablogg" och testa hur det blir.

Jag har konstaterat att den där 5:2 dieten alla talar om inte passar in på mig. Jag kör istället den sk Reinfeldt 2:5 dieten vilket innebär att du äter två dagar i veckan och resten lever du på smörgåsar och gröt. Inte konstigt att jag är undernärd och har vitaminbrist!! :( (inte konstigt att magen slår bakut så fort den får någonting i sig)

Jag måste sätta mig och skriva ner allt jag skulle behöva handla för att följa konsumentverkets matsedel som jag har på min hemsida. Jag ska sedan kolla upp hur mycket det skulle kosta mig att följa denna. Enligt soc ska bidraget räcka till alla de mål som finns med där men jag får inte ens ihop ekonomin till hälften av vad som står på den menyn! :(

Jag har kommit fram till att jag dricker alldeles för mycket saft och måste lära mig att dricka mer vatten istället!! Vattnet som smakar skunk här i Klippan... *urk*

Jag vet inte hur många gånger i ordningen vi försökt ändra på mina mediciner för att min nattsömn ska bli bättre. Numera tar jag inte dem förrän jag vaknat första omgången av natten. Efter det har jag varit uppe några timmar för att sedan återigen få två timmars sömn. Det gör en gigantisk skillnad att sova 4 istället för 2 timmar per dygn. Jag vet att det är åt helsike för lite men på något sätt tar jag igen det och jag är så van vid lite sömn. Inte för att jag påstår det är till min fördel för det är sällan jag känner mig riktigt vaken och alert :(

Ikväll är det schlager för hela slanten (om jag får låna TV:n vill säga) annars får jag lyssna på låtarna via Spotify senare. Jag har inte hört mer än det svenska bidraget och håller självklart tummarna för Sanna ikväll även om jag inte intresserar mig alltför mycket kring saken. Jag älskar musik och det kommer förmodligen ett par hyfsat bra låtar under kvällen att lyssna på får jag hoppas. Om inget annat ska det finnas en skäggig transa på scen när Österrike gör entré och bara en sån sak gör ju programmet värt att titta på...eller inte!!

Faaan mina muffins jäser över!! Å nu har jag slickat smet igen med bakpulver i så jag smakar skit i hela käften.... En får la skylla sig själv när hon inte kan hålla tassarna borta!! Muffins klara....och hjävligt goda blidde dom!!

Okej...jag skulle hållit käften gällande mina fötter för nu är de fulla av vatten igen och dessutom ännu mer än det varit tidigare. Vaderna spränger och det var riktigt skönt att massera så jag ska lägga mig med Nisse en stund. Nisse är en speciell massageapparat som masserar och det känns precis som om man blir masserad av två tennisbollar som knådar och den är riktigt skön. Varför han fick namnet Nisse minns jag inte men han brukar bli omnämnd emellanåt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.