Mina bilder

tisdag 13 maj 2014

Trötta mig!!

Jag blir så innerligt trött på alla kommentarer jag får när det gäller min sömn. Det verkar precis som om människor tror att jag sitter uppe om nätterna för nöjes skull. Mina smärtor i kroppen verkar ingen ha någon tanke över. Jag klarar helt enkelt inte ligga för länge då mina armar och händer domnar bort och ryggen värker så det skriker i kroppen. Jag måste gå upp och få igång blodcirkulation och vänta tills de värsta smärtorna lagt sig innan jag kan lägga mig igen. Vissa nätter lägger sig aldrig värken vilket gör att jag sover i genomsnitt 4 timmar per natt.

Många verkar då tro att jag sover om dagarna istället vilket inte är fallet. Någon enstaka gång kan jag lägga mig på eftermiddagen för jag är så slut att jag sitter och somnar. Jag äter lugnande inför natten och har insomningstabletter så jag har inga som helst problem med att somna. Problemet ligger helt enkelt i att jag inte kan ligga ner för länge....

Stör jag någon genom att vara vaken på natten? Inte vad jag vet... Drabbar det någon om jag skulle sova 1-2 timmar på dagen för att ta igen lite av all den förlorade sömn jag har? Det verkar som om det endast är ok för dem som arbetar att ta en eftermiddagslur....

Jag är konstant trött som ett helt jävla ålderdomshem och min skalle fungerar knappt. Ändå ska jag sitta uppe dygn efter annat och vänta på att få gå och lägga mig. När jag sen somnar tidigt på kvällen är jag osocial men när det gäller andra som somnar till på kvällen är det "behövligt".

Inatt testade jag en ny version för att se om jag fick sova lite längre. Jag väntade med mina nattabletter tills jag vaknade första rundan. Eftersom jag somnar runt 21 och brukar vakna igen strax efter 23 tog jag tabletterna då istället. Var uppe drygt 1,5 timme och sov sedan 2,5 timmar till innan jag vaknade igen. Att få sova den andra omgången betyder klart massor. Förr sov jag alltid en timme vid middagstid och var då mycket piggare än jag är nu.

När jag tittar tillbaka i min kalender så visar det sig att alla de morgnar jag sovit har inneburit att vi försovit oss. Alltså borde det vara en fördel att jag är vaken var och varannan natt! Nåja, dagens i-landsproblem.. Varför inte bara acceptera det faktum att jag inte är som alla andra och jag blev inte som jag skulle!!??





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.