Mina bilder

tisdag 20 maj 2014

Ännu en dag...

Jag fick svar på mina labprover idag och min sänka låg lite för högt varpå läkaren ville att jag skulle komma ner och ta några kompletterande prover. Bland annat skulle det tas några reumatiska prover och det vore ju inte en dag för tidigt. 

Alltså verkar det som om jag inte var undernärd på fler områden än de jag redan fått tabletter för. Jag måste ändå skärpa till mig gällande mina matvanor och försöka äta bättre än jag gör. Jag borde skaffa mig en skalmanklocka som talar om för mig vad jag ska göra om dagarna!!

Dagens besök hos psykiatern gick bra och jag fick veta att jag har en psykossjukdom som gör att skallen inte fungerar som den ska. Han skulle beskriva allt närmare i ett sjukintyg och han uppmanade mig att söka hel sjukersättning hos FK. Jag ska träffa min läkare i slutet på månaden och ska be honom skriva ett läkarutlåtande kring smärtproblematiken sen ska alles vara klart för att skicka in en ny-gammal ansökan om sjukersättning för att se vilken gång i ordningen jag ska nekas....

I en grupp på FB fick jag veta att alla dokument från FK ska vara diarieförda och därmed försedda med ett diarienummer. Mina dokument saknar både underskrifter och diarienummer så jag ska minsann gå tillsammans med de andra och anmäla FK framöver. Inte för att jag vet om det leder någonstans men har de inte skött sina jobb och det därmed går ut över den enskilde bör det iaf uppmärksammas. Eftersom vi uppenbarligen verkar sakna tjänstemannaansvar i det här landet verkar myndigheter tycka sig få göra precis som det behagar och några lagar behöver väl inte följas?!? Är så innerligt trött på detta stridande men jag vägrar ge upp när jag vet att det är så många som behöver hjälp och så många som blivit felaktigt behandlade!

Texten nedan lånade jag från Björn Alvestrands blogg där han beskriver vad Moderaterna lyckats med under sina åtta år vid makten.... Tyckte den är så beskrivande...

Man avvecklade i rask takt sådant som gynnade arbetslivet, man försämrade socialförsäkringarna och satte därmed tiotusentals i ekonomisk nöd. Man genomförde arbetsmarknadspolitiska åtgärder som försatte de arbetslösa i en återvändsgränd. Man sänkte skatterna till ett ur ett samhällsperspektiv förödande slag med hela 140 miljarder. Man sålde ut offentliga väl fungerande statliga bolag på oklara grunder och man lät riskkapitalisterna ta del av våra - genom hårt arbete - skatter för att berika redan övergödda direktörer i något av de fåtal skatteparadis som finns kvar. Man inte bara sänkte löneskatter utan även arbetsgivaravgifterna - det av arbetarna avstådda löneutrymmet för att försäkra oss om bland annat en a-kassa som skulle tjäna oss som en försäkring i händelse av arbetslöshet. Det är solidaritet alá högern - ta från de fattiga och ge till de besuttna i lönndom och i samma andetag tala väl om den svenska välfärden - den svenska modellen - som skall utvecklas. En arbetslöshet som tenderar slå rekordet under Bildt-regeringen och en moderat arbetsmarknadsminister som känner sig allt igenom nöjd och belåten med sina insatser. En skola i förfall där vi nu kommer att förlora - inte en utan - flera ungdomsgenerationer. En bostadsbrist som särskilt förmenar våra ungdomar att starta egna liv - det skall man lösa genom att göra friggebodarna lite större. Har vi inte sett igenom detta falska skådespel nu i valet 2014 - då är vi för alltid förlorade - då kommer all vår välfärd slumpas bort till marknaden. Och den trygghet som vi byggt under ett helt sekel blir till en trygghet för de besuttna, övergödda direktörer och inte minst politikerna själva.

På återhörande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.