Mina bilder

tisdag 29 juli 2014

Förändring i sikte

Har glömt att berätta att jag ska testa lägga om kosten för att se om det kan lindra min värk. Jag kom över en lista med saker jag ska undvika och saker jag ska äta mer av. Valet av råvaror har med hur antiinflammatoriska de är. Det kommer dock att bli svårt eftersom jag behöver utesluta nästan allt socker i kosten. Godis och glass blir bye bye för ett tag och saften blir ett minne blott som ersätts med citronvatten med lite salt i.

Jag ska även gå över till fler ekologiska varor även om de verkar svåra att få tag i här i Klippan. Fick veta att King Edward är den mest besprutade potatisen som säljs i Sverige! Själv ska jag enligt kostlistan gå över till sötpotatis istället för vanlig potatis. Helst ska den vara ekologisk oxå! Det blir en utmaning att lägga om kosten men jag är inte ensam i det hela vilket kommer att underlätta en hel del. Köper vi inte hem onyttigheterna så blir de heller inte ätna!

Lär skriva mer om detta framöver och om det påverkar mina smärtor!
Puss & pannkaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.