Mina bilder

lördag 26 juli 2014

Regn i antågande...

Äntligen ska vi få lite regn och åska så att den värsta värmen lägger sig! Det har varit olidliga dagar denna vecka men jag ska inte klaga - vädret har varit underbart och har bjudit på fler bad än på flera år! De två senaste somrarna har jag inte badat utomhus en endaste gång!

Idag var det planerat Landskronafestival men jag vaknade upp med en svullen vänsterkind och ytterligare en tandinflammation som jag måste till tandläkaren med... :( Är så innerligt trött på allt strul med mina tänder och det är hopplöst att jag inte har råd att göra vid dem innan de går så långt att de måste rotfyllas. Eftersom bara akuta åtgärder ersätts av soc finns det inte utrymme för några tandläkarbesök i förebyggande syfte eller för att fixa till saker innan det går för långt. Måtte ärendet hos Trafikskadenämnden gå vägen för då ska jag fixa alla tänderna - kosta vad det kosta vill!! Utöver golfbollskinden har jag även fått ett fett jävla munsår att behöva dras med en vecka...tur att jag har insulin hemma att smörja in skiten med!

Vädret idag bjuder på en hel del moln och temperaturen ligger på behagliga 23 grader. Äntligen fungerar skallen någorlunda igen och jag ska sätta mig och fylla i alla papper jag fick från FK för att fullfölja min ansökan om sjukersättning. Tydligen förväntar de sig mer eller mindre en uppsats för att förklara hur min vardag ser ut och vad jag klarar av respektive inte klarar av. De vill veta vilken hjälp jag har och vilka uppgifter jag har hjälp med samt en massa annat. Det är väl bara att ta tag i saken så det blir gjort!

Har börjat kolla lite på distanskurser och ska prata med AF om det kan vara aktuellt för min del. Tvivlar på att de går med på det men jag kan ju alltid försöka! ;)

Over änd out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.