Mina bilder

tisdag 29 juli 2014

Leda & tristess

Vad ska man fylla dagarna med när all kreativitet känns som bortblåst, orken lika med noll och värken bara gnager i kroppen?? Jag är rastlös till max men ändå känner jag inte för att göra någonting i denna värme. Läste att det skulle bli svalare från och med imorgon vilket är välkommet!

Vet inte om jag är knäpp eller dum i huvudet men jag har tröttnat på alla mina mediciner och håller på att avveckla dem en efter en utan läkarens inrådan. Det verkar som om de har betalt för alla de mediciner jag äter och nu har jag fått nog. Jag tog bort mina nattmediciner som ska få mig att sova bättre och vad händer? Jag sover som en stock nästan hela nätterna helt plötsligt. Om det är värmen som kört slut på mig låter jag vara osagt men jag har sovit bättre utan medicinerna. Därför har jag gjort valet att minska ner mina antidepressiva till hälften för att se om jag märker någon skillnad.

Mina tabletter mot rösterna i skallen tänker jag dock inte laborera med för de gör rena underverken på skallen - dock tar de bort kreativiteten och det ogillas. Ska ta upp det med min psykiater nästa gång jag träffar hen. Hen säger jag eftersom jag ska ha en ny psykiater och vet ännu inte vilket kön denne kommer att ha....

Måste ta mig ner till apoteket idag för att hämta ut just de medicinerna mot rösterna. Såg i morse att de var slut och jag tog de sista till frukostkaffet. Kaffet som inte smakade som det skulle. Mannen köpte hem två liter mjölk igår från affären och när jag hällde det i kaffet skar det sig så allt fett la sig på ytan och mjölken hamnade i botten som en äcklig sörja...vilket jag inte märkte förrän jag druckit en kopp. Vi läste på mjölken och bästföredatum var utgånget för fem dagar sedan!!! Tack för den Kvidinge livsmedelsaffär...uuurk!! Lär väl upptäcka om magen tagit stryk förr eller senare... Måste tydligen ta för vana att kolla datum på allt nu för tiden :-/

Puss & pannkaka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.