Mina bilder

söndag 6 juli 2014

Nya diagnoser

Utöver alla andra diagnoser har jag nu fått ytterligare två. Jag fick min diagnos -  Schizofren affektiv sjukdom - för tre veckor sedan och letar information om sjukdomen för att förstå den bättre. Mina nya mediciner gör att skallen numera verkar fungera emellanåt och jag får saker gjorda. Tyvärr tog medicinerna bort en hel del av min kreativitet och det känns som det är stiltje i skallen....

Genom den andra diagnosen, EDS (Ehlers-Danlos Syndrom) har jag äntligen fått lite svar på vad det är som orsakar en del av mina smärtor. Nacken är ett kapitel för sig men smärtorna i höften och ländryggen har troligen både med EDS och whiplashskadan att göra.

Atlaskotan - ruffel & båg?? Läste detta i media men det känns som om det hjälpt mig iaf....har förvisso en lång bit kvar innan jag mår bättre. Sjukgymnastik, akupunktur, yoga och basal kroppskännedom ska påbörjas efter semestern. Även utredningen för EDS fortsätter eftersom det finns flera olika besvär av EDS. Min mamma verkar ha en typ och min pappa en annan och jag har delar av bägge i min sjukdomsbild.

Tröttheten av värken och sömnbristen. Fortsätter laborera med mediciner för att få mig att sova mer men funderar på att slopa nattmedicinerna och testa något som heter Golden milk som Peo tipsat mig om. Jag ska köpa hem alla ingredienser och sedan testa om det ger mig mer sömn samtidigt som drycken ska rensa ut giftigheter ur kroppen.

Ny psykiater efter semester? Min älskade psykiater fick tyvärr sluta och nu är det dags för den fjärde i raden. Återigen nya ansikten och samma ältande av det förflutna om och om igen om de inte kunnat läsa innantill. Anders var påläst och behövde inte uppdateras något nämnvärt och det är såååå skönt med såna läkare. Sällsynta är de nog oxå...

Jag har fått veta att mina syner och hörselhallucinationer inte på något sätt tillhörde verkligheten. Jag trodde jag var synsk och att jag kunde både se och höra spöken. När jag ser tillbaka så inser jag att dessa påfrestningar kommit med jämna mellanrum. Men vart kommer alla rösterna i skallen ifrån? Vad är verklighet? Kan det vara så att den värld som öppnar sig är den sanna? Jag hade en mycket jobbig barndom. Tänk om jag gick in i ett skal och gömde mig för världen så att jag inte levt i den, utan i en tryggar, falsk värld.

Igår hade jag så ont att jag låg och bölade. 2 dagar efter buss och tågresan till min älskade syster yster med överraskning. Min bonussyster var där med sin son så jag fick träffa dem oxå en sväng!!

Min ena fostersyster fyllde år häromdagen och insåg att hon tagit bort mig som vän på Facebook av någon anledning. Då behöver hon inte ha något SMS heller...

Puss & pannkaka








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.