Mina bilder

lördag 19 juli 2014

Sol sol sol

Solens strålar letar sig in genom köksfönstret och jag blir bländad av dess starka sken. Klockan är fyra på morgonen och det är soluppgång med rosa himmel. Ofta sitter jag här om morgnarna och tittar när solen går upp då jag inte kan sova på grund av värken. Det är stilla och det enda som hörs är klockans tickande och ett par kvittrande fåglar. Det är tyst i skallen och jag njuter av tystnaden! När klockan närmar sig 06.00 får jag dock dra ner persiennen då solen bländar alldeles för mycket. Återigen blir det dunkelt i köket där jag sitter och fördriver tid vid min dator.

Alla "måsten" har jag lyckats få undan denna vecka och jag känner mej helnöjd med att ha klarat av dessa fem uppgifter utan att skallen har varit i uppror. Tabletterna hjälper mer än jag kunnat ana. Dock hjälper mina nattabletter föga så de har jag numera gett upp och jag sover 4-5 timmar per natt istället för 2-3. Ingen förlust med medicinerna alltså. Det är bara att hoppas att jag kan slopa ännu fler mediciner framöver. Morfinet hade jag gladeligen fått bort om de hade hittat något annat smärtstillande som fungerar.

Idag ska jag förbereda packningen som ska med på måndag när vi åker till Kalmar för att titta på en god vän när han spelar. Ska bli supertrevligt! Vart vi hamnar sedan får framtiden utvisa. Inga direkta planer utan vi hamnar där vi hamnar, vilket känns skönt. Jag som brukar planera allt in i minsta detalj och brukar vara nervös när jag inte har koll på saker och ting. Nu känns det bara spännande att ingenting veta och inte ha någonting planerat! En tur över till Öland kommer det att bli - så mycket vet jag i dagsläget!

Hoppas ni har en underbar sommar och njuter av det härliga vädret! Själv hade jag önskat att det vore några grader svalare men det kommer tids nog! Jag ska försöka njuta av värmen jag oxå trots att den ger mig mer värk och gör mej dåsig. Kanske vore idé att åka till havet och svalka sej lite?!?

Morgonpromenaden med Iza avklarad och det var riktigt skönt och behagligt ute. Självklart blir det varmare om ett par timmar och då lär det vara näst intill outhärdligt! Tur att det finns fläktar i hemmet som kan svalka!

Klockan är nio och mannen har precis vaknat. Blir till att diskutera vad dagen har att erbjuda men eftersom han mådde dåligt igår misstänker jag att det blir en lugn dag hemma idag.

Nu är packningslistan och alla andra listor för vad som ska handlas, att fixa innan vi åker mm klara. Känner mej sååå produktiv idag så det är äckligt. Ändå vill jag bara få sova en stund till...mår illa...tror det är värmen som är boven...

Trotsade illamåendet och tröttheten med en tur till Kullen. Där är så underbart vackert. Synd bara att det kostar skjortan att ta en fika där :(

Har diskat undan en hel del idag och kaffebryggaren fick sig en rengöring vilket den visade sig vara i stort behov av! Nu skakar kroppen av värk och jag ska lägga mig raklång i sängen en timme eller två.

Puss & pannkaka





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.